Smil <3 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 ...og når? vi snakker litt om det.....han vil at jeg skal ta 6 mnd også vil han være hjemme i 3 mnd mens jeg er i full jobb.
Blue Lady Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Med førstemann hadde han ikke rett på permisjon fordi jeg hadde jobbert under 50% (var student) Med andremann tok han hele permisjonen, jeg gikk tilbake til studiene etter 6 uker
Mor&barn Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Blue Lady - Sprekt. Heer tok han de 6 obligatoriske ukene =)
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Han tar/tok de seks ukene han "må"( selvf. vil han!) Vi har ikke råd til noe annen løsning..
Smil <3 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2008 Takk for svar:) litt greit å se hvordan andre gjør det:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. august 2008 #9 Skrevet 23. august 2008 Første gang hadde han bare 6 uker og jeg resten. Neste gang håper vi å få til at jeg tar 6 mnd og han resten.
hit og dit Skrevet 23. august 2008 #10 Skrevet 23. august 2008 Eg tok mine obligatoriske veker, eller tok og tok. Eg var student fram til den dagen eg poppa, og egentlig hadde eg fire eksamener i dagane etter fødselen og (dei vart aldri tatt). Pappaen tok resten av permisjonen, og ferien. Mallo vart født i juni, og eg var heime i sommarferie fra studiene til september, så hadde pappaen permisjon fra september til juli. Permisjonen vart desverre avbrutt i mai, slikt som skjer når ein driver eige firma. Me skal gjer det samme med nestemann også. Om ti år, når me får to til, så skal eg vera heime.
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. august 2008 #11 Skrevet 23. august 2008 Her tok pappaen de seks ukene, men ikke sammenhengende. Han tok to dager i uken, de dagene jeg hadde dagvakt. Så fikk minsten vente litt lenger med å begynne i barnehage. Det var kjekt. For oss alle!
Spanskeflua Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Med første tok han sine 4 obligatoriske uker. Med andremann tok jeg 1 uke etter fødselen, og han resten. Jeg gikk på skole, derfor ble det slik. Med tredjemann hadde jeg 2 uker perm etter fødsel (måtte ta keisersnitt), for deretter å ha 2 ukers praksis. Så var det sommerferie og jeg begynte på skolen igjen i august når han var 3 mnd. Så pappaen var hjemme med han også. Med fjerde hadde han sine 6 uker og jeg resten. Grunnen til at han ikke tok mere var at han var skadet og langtidssykemeldt. Vi hadde derfor hele permisjonsåret fritt sammen. Synes dette har vært helt greit. Jeg fikk meg høgskoleutdanning uten avbrudd, og han fikk muligheten til å være hjemme med barna når de var små. Noe han er veldig glad for=)
May-juli07+mai09 Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 her har han tatt 80% av permisjonen fra Mads var 2mnd. dette kunne vi gjøre siden jeg var student uten obligatorisk oppmøte så jeg tok ikke ut permisjon... så du kan jo si at jeg var hjemme ca80% og han 80%, men vi var heldige som kunne ha den løsningen!!!! neste gang vi skal ha barn da er jeg i full jobb og da vil jeg ha all permisjonen selv tror jeg!!! syns det er for tidlig å gå ut i jobb når barnet bare er 6mnd, men det er bare min mening!! lykke til med avgjørelsen )
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Mannen min har ikke aldri tatt permisjon, før nå Siden jeg hadde 6 uker ferie til gode, så tok han 6 uker permisjon, slik at vi får de ukene sammen Deilig! Ellers så er det meg som tar resten av permisjonen, og det er vi begge enige i (tulla er foresten 5 1/2 mnd)
kaffikanna Skrevet 24. august 2008 #16 Skrevet 24. august 2008 Her tok han ikke ut permisjon . For travelt på jobben.
melkekua™ Skrevet 24. august 2008 #18 Skrevet 24. august 2008 Med første var han selvstendig så det var det ikke aktuelt, men med andremann blir det 6 uker når min permisjon er ferdig. Grunnen til at det går denne gang er at han har fått seg fast jobb hvor han har mer rettigheter.
Gjest Skrevet 24. august 2008 #19 Skrevet 24. august 2008 9 uker som tidskonto, begynte når han var 7,5 mnd. Han hadde 2 dager hjemme i uka mens jeg var på forelesning så var jeg hjemme 3 dager. Tidskonto er egentlig en dårlig løsning dersom man ikke har noen andre til å gjøre jobben din når du er borte, så mannen min endte med å jobbe som vanlig. Mye overtid og helg. Menmen, gjor er gjort.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 24. august 2008 #20 Skrevet 24. august 2008 Har tok far de siste 4 månedene av permisjonen. Han koste seg veldig hjemme med boppeloppen og vi skal nok prøve å dele det slik med en eventuell nestemann også. Jeg fullammet i seks måneder og det var litt styr å få i henne mat i begynnelsen, men det gikk kjempefint allikevel.
Fuglehjertet Skrevet 24. august 2008 #21 Skrevet 24. august 2008 Sist tok han sine 6 uker midt i "min" del, da var jeg ute i full jobb, men hadde kortere arbeidsdag fordi jeg hadde ammepauser jeg fikk ved å gå hjem tidligere. Pumpet på jobb ellers. Så tok han 1 dag i uken de siste 4 mnd. Denne gangen skal jeg ha 38 uker, og han resten, det blir vel ca 16 uker på ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå