Gå til innhold

Kattespm:=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en liten kattegutt på 3,5 mnd idag- har fra før en kastrert en på snart 7 mnd. De leker litt nå men jeg sysn den største er litt vel voldsom, men det er kanskje verre for meg enn for kattene selv vil jeg tro. Ingen av dem lager noe lyd av noe slag ihvertfall.

Er oppvokst med hunder og hadde jeg hatt 2 hanner som ikke var vant med hverandre ville jeg ikke hatt dem på samme sted i natt- hvordan er dette når det gjelder katter? Den minste legger seg ned på ryggen med en gang den store kommer- noen som kan fortelle meg litt om hva som "skjer"? Er det rang de prøver finne ut av eller er det mest samsynlig lek?

Den største er mye ute- hvor lenge bør jeg holde den nye inne før den få gå ut nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bestemmer seg for hvem som er sjefen. Dvs den største forteller lillepus at det er HAN som er best,sterkest og mest viktig.

Normal oppførsel ;)

Skrevet

Høres helt normalt ut. Det er bare snakk om å finne ut hvem som er sjefen, som nevnt over. :)

Skrevet

Ok, takk for svar:=)

Regnet med det handlet om rang egentlig. Men er katter slik som hunder at de kan skade hverandre skikkelig eller stopper de seg selv. Den største min nå er så sliten at han faktsik ser ut som en hund- tunga henger ut av munnen hans å han puster skikkelig tungt. Stakkars dem- får jo helt vondt av dem jeg. Klar over at det er første dagen og den største han vært lite inne før idag men livredd de ikke skal gå sammen. Ville jo ha 2 så de hadde litt selskap i hverandre.

Skrevet

Katter er i utgangspunktet ikke spesielt sosiale vesener. De 'trenger' ikke andre katter for å ha det fint, de er som oftest superfornøyd med å være eneste sjef i huset ;)

Du burde følge litt med da katter er svært territoriale, og du nå har tatt inn 'et fremmedelement' i territoriet til den første katten din. H*n sier klart ifra om hva h*n mener om den saken til den lille nykommeren tenker jeg!

Det kan gå fint, men det kan gå fryktelig galt også. Det er ofte sånn at man ikke burde skaffe seg en ny katt om man har en fra før! 2 katter fungerer best om de blir tatt inn samtidig (som søsken f.eks) eller de er mor og barn.

Jeg vil tro at den første katten din vil være snurt på både deg og den nye katten en stund.

Skrevet

ja jeg visste i utgangspunktet dette. Men jeg bor i vertikaldelt og naboen har 2 katter som han leker med hver dag. De er også inne hos hverandre. Nå skal de flytte og jeg ser at de dagene de kattene ikke er ute når han er det skriker han og går rundt huset:( Så anskaffelse av en katt til var gjort i beste mening;)

De har roet seg en del nå, og jeg tror nok det går bedre når de kan være ute sammen.

Den største bruker ligge på soverommet om natten. Bør jeg la han være der inatt, eller la begge være der? Tør ikke ha de alene noe sted..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...