Gå til innhold

Kan dere som IKKE skal ha flere barn se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan veit dere at dere er ferdige med å få barn?

Vi har våre 2 nydelige, og har alltid sagt at vi skal kun ha 2. Men både kropp og sjel for meg kan ikke forstå at jeg aldri skal være gravid igjen og ha en liten baby i hus... Nå er mini bare 6 mnd så det kan være at jeg savner graviditeten litt enda, men jeg blir i mer og mer tvil om at denne er den siste....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler akkurat det samme som deg. Vi hadde bestemt oss for KUN 2 barn og nå har jeg de to, en gutt på 3 mnd og jente på 3 år. Men jeg blir litt lei meg av å tenke på at dette er den sisste baby'n jeg har i huset.

Men mannen og jeg har pratet litt og ettersom vi er sann midt på treet unge så er det ikke noen umulighet for en nr 3, men det får tiden vise.

Skrevet

Da jeg fikk nr 2 visste jeg at jeg ikke var ferdig, men etter en SA ble vi enig om at vi var fornøyd med 2. Hadde da mistet 4 ganger mellom de 2 og en gang etter. Men skjebnen ville noe annet, jeg ble gravid og nå har vi 3 flotte gutter. Jeg kjenner nå at jeg er ferdig, kunne ikke tenkt meg å gå gravid flere ganger.

Skrevet

Hei!

Jeg er tvillingmor til to nydelige nurk. Jente og gutt på 1 år. Jeg har bestandig sagt at jeg skal ha to barn, men var innom tanken på flere for ei tid tilbake, men etter dette svangerskapet tørr jeg ikke å få flere. Grunnen er at jeg fikk alvorlig svangersk.forgiftning da jeg gikk gravid med mine to. Barna ble født 2mnd for tidlig og jeg lå leeenge på sykehuset med høyt blodtrykk og vann på lungene. Kanskje neste gang kommer barnet enda tidligere......tar ikke sjangsen på det. Tror jeg har fått mine to engler.

Skrevet

Orker ikke å være kvalm og spy i 8 mnd en tredje gang.

Gidder heller ikke å ha bekkenløsning i 7 mnd før fødsel og 1 år etter fødsel en gang til.

Orker heller ikke å ha så lavt bt at det svimler fo rmeg når jeg reiser meg så mye som en dag til og i tillegg

så har jeg ikke særlig lyst til å gå med en blodprosent på 9 i 8-9 mnd en gang til.

Så desverre blir det bare to barn på oss

Skrevet

Har en på snart 4 år og en på 6 mnd. Har bestemt oss for at det holder med de to. Har nå fått en nevø som er en uke. Synes det er litt trist at det er siste gangen med baby. Men for oss bli det nok ingen flere

Skrevet

Vi har hele tiden vært enige om to unger og nå er de her. Jeg syns det er litt deilig å tenke på at vi ikke skal ha flere og at jeg ikke skal gjennom enda en graviditet og fødsel. Faktisk det første jeg tenkte nå da siste ungen kom ut"phu endelig ferdig med fødsler". Nå skal jeg bare nyte de to jeg har og bruke årene fremover til å få kroppen min i form igjen etter kronisk sykdom(kommer til å ha det hele livet men går på medisin) og to tøffe graviditeter med mye sykdom og langtidsykemeldinger.

Om jeg hadde vært yngre og ikke blir så dårlig mens jeg er gravid ville jeg kanskje hatt flere.

Nå ligger lillepia i sofaen og flørter med pappaen sin og jeg suger til meg gleden ved å ha en liten baby igjen og koser meg masse i permisjonen og storesøster ligger og sover.

Skrevet

Når jeg fikk 5.mann visste jeg at nå var det slutt. Ville ikke ha flere barn, og tok ansvar for at det ikke skulle skje. Jeg var ikke babysyk, og følte at jeg var totalt ferdig som gravid og småbarnsmor etter at han ble født.

Det var bare noe jeg følte, og "visste" inni sjela mi =o)

Da jeg ble uplanlagt gravid med 6.mann flere år etterpå, var jeg derfor bunnløst fortvilet....men såklart var jeg glad etter at han var født (begynte å glede meg mer enn halvveis i svangerskapet).

Du bare "vet" at du er ferdig. Vanskelig å forklare.

HI, du høres ut som ei som ikke er ferdig ;o)

Skrevet

Når vi hadde 2 sa jeg at jeg var ferdig, men visste at det kunne vært kos med bare eeeen til :))

Nå har vi 3, og jeg vet med meg selv at dette er sistemann :))

Skal følge barna opp i livet også :)

Skrevet

Hmmm, greit og lese om dere erfaringer... Men jeg kan umulig være ferdig tror jeg. Hadde også et fælt svangerskap med bekkenløsning og kraftig svangerskapskløe. Men jeg har tom lyst til å føde igjen og tar gjerne 9 mnd jeg med kloring til blods på meg selv. Sitter i dag med dype arr på ryggen etter denne kløen... Men alt gjør jeg gjerne igjen for en liten baby til...

Huff, nei nå skla ihvertfall denne babyen bli 2 år minst også får vi diskuterer det da. Har så vidt ymta frempå om dette til mannen og han sier han ikke skal ha flere da men...

Skrevet

Føler det på akkurat samme måte.

Har ikke lyst på noen attpåklatt heller,og hvertfall ikke 3 tette,har nok med de to jeg har. Og skal ikke ha barn etter fylte 30, så dette blir nok garantert siste. Litt trist å tenke på.

Skrevet

Det er som Nordlyset seier; du berre veit når du er ferdig:) Du kjenner ikkje det savnet etter baby og svangerskap. Du reagerer ikkje på babyar andre har, med at "åhh, skulle ønske det var meg". Du kjenner berre gleden ved å kose, men kunne levere tilbake;)

Skrevet

jeg har fem.. its a reason:)))

men NÅ er det slutt:)))

Skrevet

For litt over 1 år siden hadde jeg samme innlegg her inne, med samme spørsmål. Så blei jeg gravid og nå er lille Linus kommet (i mai) etter da har jeg kroppen full av at nå er jeg FERDIG, for godt.

Så den "veit du" kommer når du faktisk er ferdig.

Skrevet

Skulle ønske det var så lett, jeg kjenner savnet etter både baby og svangerskap. Har veldig lyst på en til, og har enormt lyst en helt nyfødt baby, har aldri sett det, på tross av at jeg har 2 små som jeg har født selv. Desverre har legen anbefalt meg å ikke få flere pga faren for at jeg ikke klarer et svangerskap til, han er redd jeg rett og slett skal dø. Og vil jo ikke for noe i verden at mannen min skal bli alene med de 2 skjønningene mine utenat jeg får oppleve dem opp gjennom oppveksten :(

Skrevet

Jeg har lyst på fler, men kan ikke pga helsa mi. Kunne nok prøvd igjen om 2-3 år når vesla er større, men siden jeg sannsynligvis vil bli liggende på sykehuset i flere måneder i forbindelse med svangerskapet, kan jeg ikke gjøre det når hun er såpass liten. Og jeg er allerede over 40, så kan egentlig ikke vente lenger. Derfor blir det nok ikke flere barn. Det er litt sårt, men sånn er det når man får første i en alder av 40. Jeg er i grunnen veldig glad jeg har fått barn i det hele tatt, så prøver å slå meg til ro med det og takke for det jeg har fått, i stedet for å være lei meg for at jeg ikke får flere barn.

Skrevet

Fordi mine svangerskap har blitt verre og verre, og det siste tok nesten livet av meg med eklampsi. Men berget over og fikk en prematur baby, ikke pokker om jeg vil oppleve noe av det jeg opplevde i svangerskapet og starten på barselstiden en gang til.

Dessuten har jeg tre barn. Bla en gutt med adhd som ikke har taklet det å bli storebror så veldig bra, til tross for at han var 8 år da. Jeg vil ikke igjennom søskensjalusi en gang til heller. Og nå har vi bare ett ledig soverom, og det trenger vi til gjester og til kontor.

Jeg kjenner i hvert eneste fiber i hele kroppen at jeg aldri vil ha flere barn. Jeg her totalt ferdig med det.

Skrevet

har 5, og føler meg helt ferdig.Savner ikke å gå gravid,eller usikkerheten med å ha nyfødt i hus(våkenetter og slikt)

jeg bare vet at jeg er ferdig, om min mann er enig.

han er far til mine siste to barn,og fått et av hvert så han er strålende fornøyd :-))

Skrevet

Samb ønsker seg ikke flere enn to. Nå har vi en av hver og er enige om at det er nok.. :o) Det blir etterhvert dyrere og dyrere, barna skal følges opp med skole og aktiviteter og vi føler at to er nok for oss. Jeg er fornøyd med de to graviditetene og fødslene (selv om de gikk veldig bra begge to). Er nå glad for å ha kroppen for meg selv, bortsett fra ammingen da. Fint å konsentrere seg om å få kroppen i form, gå ned noen kilo og bli der.. Vi synes også vi har vært så heldige og fått to friske og flotte barn, så da slutter vi mens "leken er god".

Men hver og en må jo føle på hva man har kapasitet og ønske om... :o)

Skrevet

Kroppen min er ikke så glad i å være gravid, og jeg kommer mest sannsynlig til å bli sengeliggende i et sventuelt neste svangerskap. Det orker jeg ikke når jeg har to små i tillegg + at jeg ikke vet om jeg blir kvitt bekkenproblemene etterpå.

Så syns jeg at to stk holder. Vi skal ta oss av de og ha råd til de også. Så to barn er helt perfekt for oss!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...