Gå til innhold

Når dere skal velge navn tenker dere......

Anbefalte innlegg

Skrevet

om den siste bokstaven i fornavnet er den samme som den første i etternavnet?

F.eks anders sørensen , martin normann, sara andersen osv?

Jeg synes det kanskje blir litt tungt, men kanskje det er bare meg?

Vi sliter så med guttenavn nemmeli.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker en del på det ja. Det skal være lett å uttale.

Skrevet

Vi har valgt et navn der både for og etternavn starter med samme bokstav... Syns selv det er litt tungt, men det blir vel en vane det og?

Skrevet

Ja, jeg føler det blir så vannskelig å si liksom, må liksom stoppe opp for at det ikke skal høres helt teit ut!

Godt det ikke bare er meg..... :)

Skrevet

Jeg er veldig sær på navn jeg da... Det må stemme på mange måter, for at jeg velger det. Nå har vi bestemt oss, og navnet er kjempe flott, med unntak av at begge navnene begynner på samme bokstav. Tror jeg skal venne meg til det. Er ikke det verste heller igrunn. Har hørt eksempler på navn, som er helt fryktelige å si. Men du HI vil kanskje ikke si navnet her inne?

Skrevet

hehe, jentenavnet er ikke noe problem, men guttenavnet sliter vi med!

men det står nok mellom anders, andreas, martin eller kristoffer tenker jeg! (er bare de to første som skaper bokstavtrøbbel)

Skrevet

Syns dere skal velge det dere liker best uansett. Navn blir en vane. Sønnen min får initialene SS. Vi får oppmuntre han med at han kan signere med $$. he he :)

Skrevet

haha.. nå må jeg le.. Nei, den tanken har ikke streifa meg en gang.. at det skal slutte på bokstaven som etternavnet starter med.. Da hadde vi ikke hatt mange navn å velge mellom..=) Her velger vi kun etter hva vi syns er fint;)

Skrevet

jaiks, mine initialer er også SS. Har vel fått noen kommentarer på det opp igjennom åra, men bare på tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...