Cala75 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Jeg fikk gutten min 3. august. Hadde termin 3. september. Noen som har erfaring med småtroll født ca 1 mnd for tidlig? Hvilken utvikling kan jeg forvente i forhold til hans jevnaldrende født nærmere termin? Vil vi merke forskjell? Hvilke i så fall? Vil han "ta igjen" de andre fort? Flott om dere med erfaring kunne si noe. Vil forøvrig nevne at han pustet selv med en gang, ingen kuvøse eller andre hjelpemidler var nødvendig. Barnelegen kikka nøye på han opptil flere ganger og påpekte at han er en velskapt gutt og sterk til å ha komme så tidlig. Han var 47 cm og 2440 g ved fødsel. 31,5 cm rundt hode.
Alba44 Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Gratulerer med gutten!! ) Gutten min ble født 7 uker for tidlig. Veide 2,3 kg og var 47 cm lang. Etter 3 uker på sykehus reiste vi hjem. Det var den tid han trengte på å stabilisere pust, vekt og lære å spise selv. Vi hadde hjemmebesøk fra sykehuset i noen uker, og det var endel vi måtte ta såesielt hensyn til, men siden har han vært frisk og rask som bare det ) Etter hvert tok han igjen sine jevnaldrende både i størrelse og utvikling. Det tok overraskende få mnd. I dag er han 14 mnd og ligger midt på i skjemaet over lengde og vekt. Han er en typisk 1 åring i hele sin utvikling. Det er jo selvfølgelig pappan og jeg uendelig takknemlige for ) Prematurbarn er jo veldig ulike i sin utvikling. Anbefaler deg prematurdebatten på dette forumet. Noe annet du lurer på, så bare rop ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå