babymilla Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Jeg er 10 uker på vei. Gått ned 4kilo, gått opp en bukse størrelse og opp to BH størrelser. Så føler meg full av luft:s Så i tillegg til dette poblemet med kilo og størrelser har jeg da begynt å få strekkmerker rundt navleområdet. Jeg syntes dette er altfor tidlig, og kan ikke skjønne hvorfor det har begynt allerede. Nesten så jeg gruer meg til restenav svangerskapet i fare for hvordan magen min blir seende ut:s Er det noen andre som har fått strekkmerker så tidlig?? Noen som har noen gode tips som kan blene dem og kanskje hindre at jeg får flere?
Lykke X 4 Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Jeg fikk ikke så tidlig, nei. Men jeg fikk etterhvert endel rundt navlen, ja. Det var med førstemann, og jeg smurte meg inn med dyre kremer etter alle kunstens regler. Men merkene kom allikevel. Det sies at strekkmerker er hormonelt og arvelig, så det er nok lite vi kan gjøre med det. Men det skader jo ikke å prøve med en rimelig krem. Mine bleknet og ble mindre synlige etterhvert, og jeg fikk ikke flere merker ved neste graviditet. Nå er de så lite synlige at jeg gjerne går med bikini Det var noen som hadde et fint navn på dem: Æresmerker, tror jeg det var.
Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Æresmerker kan de godt kalles!!!! Fikk masse strekkmerker den første gangen, men de blir bleke med tiden, og synes ikke så godt lengre. Det hjelper lite om du smører deg med noe, det virker ikke likevel.....
Gjest Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 jeg fikk to bittesmå strekk merker med første mann og nå er jeg i uke 9 og ha allerede fått mange jeg har også gått ned 4 kilo men samtidig så får jeg ikke på meg noen av buksene mine, så denne gangen er jeg full av luft. for sist gikk jeg i alle klærne mine til jeg var nesten 8 mnd!! men men, får vel tenke på de som æresmerker jeg også, for her kommer det nok til å bli mange!!!
MilleMamma84 Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Hei! Jeg smurte meg med Cocoa Butter stick fra Body Shop fra ganske tidlig i svangerskapet. Pupper, mage og lår fikk seg en omgang ganske så ofte. Fikk ingen strekkmerker der. Hadde derimot glemt helt a rompa, så der fikk jeg noen=) Vet ikke om de selger denne enda, men skal i hvertfall finne det ut. Den var nok utvilsomt avgjørende for at jeg ikke fikk strekkmerker der jeg smurte=)
MilleMamma84 Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Fant den her=) http://www.thebodyshop.com/bodyshop/browse/product_detail.jsp;jsessionid=CxsSZls3Hp+9E69-acw5Tw**.bsbwilapp04-bsprd-app-101?productId=prod6080005&categoryId=search
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå