Gå til innhold

Aaaaaarg!!! Blir gal i hodet av den legginga!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har han gått ut av senga i 2 TIMER og jeg har lagt han på plass 2 mill ganger - han er trøtt som en strømpe og det koker inni hodet mitt. Han synes det er kjempemorsomt selv om jeg prøver å være mest mulig likegyldig når jeg legger han på plass.. Bare et lite (stort) suuuuuuukkk fra meg. Går det over noen gang??? (han er litt over 2)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

deler din frustrasjon, er samme problem her. Og her holder han storebror våken i tillegg, for de deler rom:( Skal lage nytt soverom så fort som overhodet mulig ja!!!!!

Skrevet

Du må bare fortsette å legge ham ned, vær dønn konsekvent. ALDRI gi etter.

Keep up the good work. :)

Skrevet

Vi har og samme problem, men funka faktisk da vi begynte å ta smokk og dyne fra han når han stod opp. fikk beskjed om at dersom han fortsatt lå i sengen sin to min senere skulle han få det tilbake. nå holder det de fleste kvelder å si at dersom han står opp tar vi smokk og dyne. prøvde å være likegyldig som du skriver i ca to mnd, men fikk aldri noen effekt. lykke til

Skrevet

Hmm skulle ønske eg hadde en smokk å ta fra han, og han er alt for glad i å ligge uten dyne.. Kan jo inndra bamsene kanskje, men det er vel kanskje litt hjerterått? Sukk, 2 mnd til med dette høres ikke festlig ut, men det er vel bare å bite tennene sammen.

Skrevet

Er han trøtt nok da? Sover han på dagtid?

Vi måtte kutte søvnen på dagen når min var rundt 2 pga han bare stod opp hele tiden og vi jaga han rundt hele huset til klokka var 22 hver kveld. Så inndro vi dagsøvnen, og da sovna han med engang vi la han kl 19.

Skrevet

Alle barn er forskjellige, så er jo vanskelig å vite hvordan dere best kan løse problemet... Her i huset var problemet at guttungen er veldig avhengig av kos før han skal sove.. Var perioder der vi måtte holde hånda osv, ellers var det hyl og grin i en evighet. Det ble såklart slitsomt etterhvert å måtte sitte hos han til han sovnet, men nå har vi fått en SUPER rutine på leggingen. Først får han kveldsmat, og da snakker vi ofte om hva vi skal dagen etter, eller ting vi har gjort på dagen. Så går vi og vasker/bader han, tar på pysj og pusser tenner. Tar oss ofte tid til masse tull og tøys på badet. Han ler ofte så han begynner å hikke. Så finner vi bamse og smokk + en bok, og legger oss i saccosekken i stua for å lese og kose oss. Når eventyret er ferdig lest, er det marsj i seng, og han sovner like herlig hver gang. Helt nydelig å ha det sånn. Skjønner godt at du er frustrert, men prøv å finn koslige og morsomme rutiner på kvelden. Kanskje han da begynner å se legging som noe veldig positivt? Gutten min har forresten nettop fylt 2 år. :)

Skrevet

Nei han sover ikke på dagen lenger. Trodde det skulle bli bedre når han begynte hos dagmammaen nå etter ferien (får slite seg skikkelig ut), men neida fortsatt på samme viset... Og han blir jo dauande trøtt på dagen (og dertil sur og trassete). Frustrerende rett og slett...

Skrevet

Joda, vi har hatt en fin rutine på legging lenge. Først stelling og masse tull og tøys. Så høytlesing og etterpå synger jeg for han. Det har funket kjempefint lenge og tidligere har han rett og slett bare lagt seg ned til å sove uten noe mikkmakk. Men det er nå de siste 14 dagene ting har skjært seg, selv om vi har de samme rutinene. Har en mistanke om at det er en del av trassen, siden den har tatt seg litt opp på dagtid...

Skrevet

Den taktikken skal jeg prøve imorgen, den hørtes iallefall koselig ut :) Håper han kjøper den!

Skrevet

Dessverre ikke peil på hundetrening ;) men skal gjøre så godt eg kan allikevel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...