Gjest Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Jeg var hos legen da datteren min hadde det, fikk resept på øyedråper.
Sassy. Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Det er veldig smittsomt så det bør behandles, kan også være ganske smertefullt. Legen ser i øynene og evt tar prøve (har aldri gjordt det med meg eller mine), og fått antibiotika i form av dråper og salve til øynene. Tror også det er noe regler om barn med øyebetennesle og barnehage at de ikke skal gå før de har begynt med antibiotika, men er usikker på det
mamman til to gutter Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Man må ikke til lege. Hvis legene følger anbefalingene, gir de ikke antibiotikadråper med en gang. Skyll med saltvann og tørk bort evt verk mot øyekroken ved nesa. Hvis du ammer, kan du også dryppe noen dråper morsmelk i øynene. Blir det ikke bedre i løpet av noen dager bør du ta kontakt med lege. Mange øyekatarer er forårsaket av virus og da hjelper uansett ikke dråpene man kan få av lege.
Sommerfugl78 Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Du kan også bruke kokt vann på en ren klut, husk ny klut til hver øye. Vask som beskrevet over, flere ganger daglig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå