Gå til innhold

Til dere som har spontan abortert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan vet man forskjellen på å bare ha blødninger til å faktisk ha mistet? Legen snakka noe om klumper i blodet. Jeg har gådt fra brunt blod til mer friskt blod og små små klumper..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de tre svangerskapene jeg ikke mistet småblødde jeg litt, alt fra rosa eller brun utflod til frisk rent blod. Den gangen jeg mistet ble det mer og mer friskt blod med små svarte klumper i til det styrtblødde og var masse svarte klumper.

Får håpe du ikke mister da, lykke til!

Skrevet

Bittesmå klumper hadde jeg også, og rier, men det er langt fra alle som har rier. Veninnen min hadde også bittesmå klumper.

Skrevet

kan jeg da toke det dit hen at jeg ikke mister etter noen klumper men styrtblødning??(håpe håpe)

Skrevet

Det er jo umulig å si for oss. Hvordan er magefølelsen din da? Jeg hadde dårlig magefølelse den gangen det gikk galt, mens med de andre tre har jeg vært mye roligere og tryggere selv om jeg blødde da også. Skal i hvertfall krysse fingrene for deg! :-)

Skrevet

Startet med brunlig utflod og deretter mye og koagulert blod samt mensmurringer. Første gangen hadde jeg sterke rier etter hvert, men andre gangen kun murringer. Men begge gangene jeg mistet startet det med brunlig utflod, så litt blod og deretter masse koagulert blod (klumper).

Skrevet

jeg er vel igrunn ganske neagtiv håpte at det hjalp å være litt positiv:-)

Tør nesten ikke reise meg fra sofaen,borsett fra å gå på do å sjekke ståa der nede:-)

Nei får håpe på det beste og tar med meg all fingerkryssing :-)

Skrevet

Da jeg mistet merket jeg det GODT, kom stoore klumper ut, å jeg hadde kraftige rier!!

Skrevet

Jeg blødde masse på onsdag og torsdag. Friskt blod med masse mørke klumper. 2 leger mente jeg hadde en spontanabort. Torsdag kveld, bokstavelig talt rant det slimete klumper utav meg. Var skikkelig ekkelt!! Men hadde ingen smerter, bortsett fra litt sånn mensmurring som jeg har hatt hele svangerskapet (er 7-8 uker på vei). Var på sykehuset i går og det kunne gynekologen etter en innvendig UL fortelle meg om et lite bankende hjerte og at alt så ut til å være i skjønneste orden! Holdt på å dette ut av stolen, for var sikker på at det hadde gått galt siden jeg blødde som en gris og 2 leger sa jeg hadde hatt en SA.

Så det er håp:) Som gynekologen på sykehuset sa, at så lenge man ikke har smerter, så er det som oftest ikke en SA. Man skal ha ganske vondt i magen, kramper og rielignende smerter for at alt blodet skal være grunnet en SA (men klart det finnes jo unntak da).

Så vi får bare krysse fingrene for deg!!

Skrevet

Jeg har mistet en gang, og da var det ingen tvil.

Det fosset ut med blod, rant i strie strømmer nedover beina og utover gulvet (høres dramatisk ut) og det var mye vondere enn kun mensen.

Pleier bare blø bittebitte litt i 3dager når jeg har mensen, så det var ingen tvil der nei.

Blødninger i svangerskap kan jeg ikke fortelle så mye om.

Skrevet

Blødninger på torsdag... Fikk litt mer blødninger og smerter fredag kveld, dro til lege som mente eg hadde mistet, men fikk dra på sykehuset til sjekk.. Hadde ikke mistet da, men det såg ut som jeg var kommet to uker mindre enn jeg mente ( =dårlig tegn..fikk jeg vite etter det hadde gått galt) Dro hjem, med smerter/og ganske sterke blødninger, (men jeg har lite mensblødninger til vanlig) Dagen etter det samme, men ut på ettermiddagen mer "kramper" i magen, la på varmepute for å lindre.. Smertene ga seg... og etter det kom det en "klump"..Tittet IKKE på str/konsistens... Og det var det. Hadde ny time onsdag for å ta UL.. Dro ikke før, fordi smertene ga seg, og blødningene nesten hadde stoppet... Men var sikker på at jeg hadde mistet. På ul var alt borte, og dermed slapp jeg utskraping..

Skrevet

Jeg har ikke hatt blod i stre strømmer men friskt blod så det dryppa når jeg satt på do men ingenting i bindet. kom litt slim ut også og en rød klump ca 1/2 x 2 cm hadde vondt i magen i natt men pleier å ha VELDIGE mens smerter når mensen kommer men det var ikke noe mer vondt en det. I dag syns jeg at lukte sansen har roa seg så jeg går ut ifra at det er borte!! Men nå ble jeg jo veldig redd for at jeg fortsatt kan være gravid... bør jeg bar gå ålegge meg igjen da? Har ikke lyst å ringe legen dette er mitt tredje barn men er mer hysterisk en noen gang!!

Skrevet

Ring legen du, å gå i uvisshet er det verste som er. Be om henvisning til ultralyd fordi du er usikker på om du har mistet eller ei.

Lykke til!

(ps, var i mitt tredje svangerskap jeg mistet så man kan være like redd og hysterisk da som om det var første gang, kanskje enda mer fordi man vet mer enn noengang hvor mye et lite barn betyr).

Skrevet

jeg hadde småblødninger i 2 døgn, før jeg fikk rier og det fossblødde. Da skjønte jeg at jeg mistet. Mistet da vi prøvde på barn nr 2.

Men hadde også småblødninger med lillejenta mi, og det gikk bra, Da blødde jeg bare littegrann, noen dråper med 1-2 ukers mellomrom.

Skrevet

Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt.Og blødde en del.

Skrevet

Første gangen blødde jeg brunlig blod med klumper i 5 uker før fosteret rant ut av meg.

Andre gangen blødde jeg friskt blod. Skjønte det gikk galt da alle symptomene forsvant. Blødde (mye!) friskt blod helt til fosteret kom og etter det brunlig.

Hva sier magefølelsen deg? Føler du deg fortsatt gravid? Har du alle symptomene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...