November-spire-79 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Hva synes dere? Er det for lenge å bruke p-piller i 14 år? Bør jeg slutte? jeg er 29 år nå. Har ingen barn men er i fast forhold. Vi har tenkt til å prøve snart men "mannen" er så treig.Han klarer ikke bestemme seg. Tror dere pillene kan være skadelige? Jeg er så redd for at vi skal bruke lang tid på å få barn på grunn av pillene. Har dere noen erfaring her?
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Hadde jeg vært deg ville jeg sluttet på pilla tvert, og heller brukt kondom til mannen din er klar. For virkningen av pilla kan sitte i kroppen en stund etter å ha gått på den så lenge. Og da kan det jo ta litt tid før man blir gravid da. Vet ikke om pillene kan være skadelige... Jeg har selv gått på p-piller i 10 år sammenhengende, og vi har prøvd i 5 måneder nå uten hell... Jeg angrer på at jeg ikke slutta på pilla i fjor som jeg hadde tenkt til.. Men, samboeren min var heller ikke helt klar, men i våres satte jeg ned foten og sa at nå slutter jeg på pilla, så får du kjøpe kondomer hvis du ikke vil ha barn. Han kjøpte ikke kondomer.. ;-) Trengte bare et lite spark bak han også.. Det er jo et stort steg å ta..
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Akkurat som å høre meg selv! Jeg er 30 og hadde brukt p-piller i 15 år da jeg sluttet nå i juli. Det er jo en kjent sak at p-piller gir økt risiko for brystkreft (noe også tidlig menarke, høy alder før graviditet og få graviditeter er..). Det jeg syntes var skummelt var at jeg alltid har hatt veldig hovne og ømme pupper mens jeg gikk på pillen. Nå etter at jeg sluttet har jeg ikke kjent dette i det hele tatt! Så det gir jo litt grunn til bekymring, tydelig at det skjer en konstant påvirkning ved p-pillebruk.. Dette, sammen med at det fort kan ta litt tid før syklusen stabiliserer seg igjen, gjør at jeg absolutt vil anbefale deg å slutte nå. Så får dere heller bruke kondom evt hoppe av i svingen/satse på sikre perioder hvis det ikke er krise hvis du ikke skulle bli gravid. Men jeg vil også si at jeg fikk igjen mensen etter 28 dager og hadde positiv el-test på dag 12 i syklusen, så det ser ut som om syklusen min stabiliserte seg med en gang. Er jo bare i 2. pp og vet ikke om jeg er gravid før om 1 uke. Lykke til!
November-spire-79 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2008 Ja det er ikke så lett å se hvordan syklusen er etter å ha gått så lenge på pilla. Men 5 måneder er ikke så lenge da.Selv om det sikkert føles lenge når man prøver Lykke til , den sitter sikkert snart. Takk for gode råd
akon- 09baby Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Hei! Jeg er enig. Jeg ville også sluttet med pillen nå. Det sies jo at det ikke skal ha noe å si, men mange har andre erfaringer når det kommer til hvor lang tid det tar å bli gravid. dessuten er det ikke bare oss damer som skal ha ansvar for å ta prevensjon, det er jo så "enkelt og greit," men det er jo å klusse litt med naturen da... gi kjæresten din ansvaret fremover.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Mente selvfølgelig "hvis det ikke er krise hvis du skulle bli gravid". Det ble en ikke for mye..
November-spire-79 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2008 Ja for det er ikke noe krise om man skulle bli gravid. Når vi har kjøpt hus, begge har fast jobb og vi har et ønske om å få barn sammen. Nei det er ikke så lett for menn å bli klare.....de skjønner ikke at de aldri kommer til å bli klare. Dessuten har jeg migrene så jeg bør være forsiktig med p- piller.....hater egentlig pilla for tiden. Har så lyst på barn at jeg virkelig brekker meg når jeg tar den he he Lykke til dere også
Snupi27 Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 om dere har tenkt til å prøve om ikke lenge ville jeg nok tatt sjansen på å slutte med pilla nå.. jeg fikk ikke tilbake mensen før etter 6 mnd da jeg slutta med pilla. og etter det tok det 4 mnd til jeg ble gravid..
November-spire-79 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. august 2008 Oi det var lenge ja. Trenger slike historier også slik at jeg kan fortelle gubben om det......skremme han litt liksom slik at han skjønner alvoret. For det virker som om han har all verdens av tid......det har ikke jeg
mumitrollet Skrevet 23. august 2008 #10 Skrevet 23. august 2008 jeg ble gravid på første forsøk etter p pille slutt sist. Men jeg hadde nok ikke gått på dem lenger enn ca 7 år. Veldig forskjellig ang hvor fort en blir gravid. Noen blir gravide med en gang og d gjalt meg. Jeg brukte yasmine de siste åra. Denne gang ble jeg gravid på 2 pp, da etter å ha gått på zerasette eller hva de nå heter (pga amming av barn nr 2) fortsatte bare på dem etter at jeg slutta ammingen for viste det ikke ville bli så lenge før vi sku prøve å få nr. 2.
November-spire-79 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2008 Ok Min venninne ble også gravid på første forsøk. Man vet jo aldri Men da er man vel litt heldig også. De færreste får det til så fort tror jeg. Men fint for dere da
Vifikkiaugust Skrevet 23. august 2008 #12 Skrevet 23. august 2008 Jeg gikk på p-piller i 12år. Slutta i september -05, prøvde ikke veldig på å bli gravide i oktober, typen var bortreist november og desember, og jeg ble gravid i mars-06 (det var første måneden vi prøvde "skikkelig"). Mensen kom ganske raskt tilbake, men syklusen var alt fra 29 til 43 dager (som de også var før jeg begynte på pillen). Ikke godt å si når det funker for dere, kan jo skje med en gang også da. Men tror jeg ville droppa pillen om jeg var deg og heller brukt kondom til dere var klare. Lykke til!
November-spire-79 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. august 2008 He he jeg tror uansett at han aldri kommer til å tre på en kondom så da får det bare gå som det går he he Det er nok stor forskjell på kvinner anng. hvor fort de blir gravide men det som er værst er å ikke vite hvordan det ligger ann med seg selv. Vet jo ikke før man har prøvd liksom.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå