Gå til innhold

Hvor langt var du på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvor lenge dere ventet med å fortelle deres nærmeste om graviditeten? Det er jo alltid en risiko tidlig i svangerskapet, så mange velger å vente til de har kommet seg over den mest risikofylte perioden.

Ringte dere rundt i full ekstase til familie og venner den dagen dere fant det ut, eller ventet dere til det begynte å synes på magen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ventet 2 min med å fortelle hun jeg jobbet sammen med det (tok testen på jobb). ventet 1 1/2 time med å fortelle barnefaren det (vi var sammen da) og til alle andre så fortalte jeg det i det øyeblikket jeg så de, selv om vi egentlig var enige om at det var litt hemlig. jeg har aldri vært noe god på hemligheter.

Skrevet

Tror jeg fortalte det ca 2 uker etter jeg fant det ut, altså i 6 uke ca.

Moren min levde på den tiden, men var dødssyk så jeg ville fortelle det og vite at hun støtte meg. Høres kanskje rart ut, men jeg var livredd for at hun skulle gå glipp av det.

Hun sladret til broren min da:P Og vips så viste hel familien min det:)

Til familien til sambo var jeg 14 uker på vei når han fortalte det:)

Skrevet

venninne ca 5 min.

samboeren ca 4 timer

mamma 5 dager,

og resten litt som det falt seg :D Men alle visstedet i uke 10 iallefall

fant det ut i uke 8.

Skrevet

Jeg fortalte det i uke 8, to uker etter at jeg fant d ut. Fortalte det til mamma og en søster og en bror. På kvelden ringte mamma og spurte om hun kunne fortelle det videre for hun var så glad, så da er det vel flere som vet det nå.

Skrevet

Fortalte familie det når vi fant det ut - husker ikke hvor mange uker jeg var med første, men med andre var jeg 5 uker på vei.

Skrevet

Ventet til jeg var ca 10 - 12uker på vei med begge to.

Mistet i uke 8 første gangen, og var da veldig glad jeg ikke hadde fortalt det til noen.

Skrevet

Fortalte svierforeldrene mine på julaften da jeg var 9 uker på vei, mamma & pappa da jeg var 12 uker på vei og resten av familien og venner sånn etterhvert.

Første gangen jeg var gravid ( mistet) så fortalte vi nesten med en gang.

Skrevet

jeg fortalte det til mannen etter et par timer :) dro på jobben han med en pakke med positiv test, body og smekk hvor det stod I love daddy på :)

fortalte det til ei venninne (forloveren min) da jeg var 6 uker på vei og så fortalte vi det til all familie og venner i bryllupet vårt :)

kjempekos å si det på den måten :)

da var vi 12 uker på vei forresten!

Skrevet

BF 2 min etter testen var positiv

Ei venninne 4 min at testen var positiv.

Div søsken, foreldre +++ alt fra en time til et døgn etter.

Kan vel ikke påstå at det var i full ekstase men.....

Skrevet

Søster: etter ca 10 sek - eller mindre

Samboer: Etter to minutter

Mamma: Etter tre minutter, og akkurat der regner jeg med pappa fikk vite det relativt kjapt

Venninner: Litt forskjellig, hadde bestemt meg for å vente med å si det.. men for hver venninne jeg traff -in person- så klarte jeg ikke holde meg :-)

Resten av familien fikk vite det ca rundt uke 11.., og jobben fikk vite det ca uke 12-15, avhengig av hvem jeg jobbet sammen med og hvor langt jungeltelegrafen hadde rukket :-)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Sambo fikk vite det med en gang, var der når jeg tok testen. Ellers fortalte jeg det til sjefen og et par venninner i løpet av de første ukene, og svoger og svigerinne i uke 8, siden de da fortalte at de ventet en liten=) Mamma,pappa og svigers fikk vite det i uke 14-15. Viste seg at svigerfar hadde visst det i 5-6 uker, fordi sjefen min hadde fortalt ham det, selv om jeg presiserte han ikke skulle gjøre det (jeg, sambo og svigerfar jobbet sammen på den tiden)

Skrevet

Med nr 1 - uke 14 (fant det ut i uke 13 selv)

Med nr 2 - uke 10, hadde da visst det i 6 uker selv og klarte ikke holde oss lenger :-)

Skrevet

Jeg fortalte det til mine to aller beste venner den dagen jeg fant det ut.

Men situasjonen var ikke topp, så jeg ville vente.

Min eldste sønn skulle få vite det først, og for at han skulle får vite noe, ville jeg være over på" den sikre siden", jeg var 10 uker dag jeg fortalte det til ham.

1ule senere fortalte jeg det til familien min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...