elin og gutta;) Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 er det noen her som har opplevd dette? eller vet noe om symptomer og sånn? jeg er en litt småhysterisk sjel etter at svangerskapet har vært veldig vanskelig og med mye sykdom.... har svangerskapsdia,som jeg jo vet kan være med å øke risikoen.... idag har jeg plutselig hovnet opp i beina og fingra. ikke voldsomt, men veldig merkbart. i tillegg er jeg kvalm og har kastet opp mye. vet ikke om kvalme er noe symptom jeg...... kanskje dette er litt vanlig sånn på slutten, men jeg er litt bekymret kjenner jeg.....
To gutter + spire Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Jeg hadde det i første sv.sk - men hadde ingen merkbare symptomer. Det er ikke alle som får det . Men noen kan få hodepine og / eller flimmring foran øynene (vet ikke om kvalme er sympt. ) Gå til legen å få målt blodtrykket : er undertrykket over 90 + proteiner i urinen + ødemer -har du sv.sk .forg. Da vil de følge deg nøye opp. Siden du er bekymret ville jeg ringt føden og fått en skjekk. Jeg har begynt å få stigende blodtrykk nå ( er i uke 36 ) - og fikk hodepine på fredag - fikk skjekket urin og bt. hos legen - alt var fint , og jeg roet meg ned. ( blodtrykket var gått litt ned og urinen var ok) Det er bedre å få det skjekket enn å gå slik å være bekymret ! Lykke til
elin og gutta;) Skrevet 24. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2008 ringte føden igår og de ville sjekke meg....så jeg dro dit da. blodtrykket var bra. litt protein, men ikke noe voldsomt. har ødemer i kroppen og gått opp 1,5 kilo på en uke nå. men de mente jeg skulle bare ta det med ro.... legen ville undersøke meg samtidig, og fant ut at hodet står "interessant" langt ned, og ba jordmor og kjenne..... hun sa det var 2 cm åpning, veldig mykt og tøyelig til 3 cm...... de trodde kanskje kvalmen kunnr være kroppens reaksjon på at noe var på gang. og så sa jordmoren at om jeg skulle få rier eller vannavgang måtte jeg komme med en gang, for dette ville gå veldig fort.... jaja....vet ikke hvor mye roligere jeg ble jeg.... vet at alt er ok med babyen min, men kjenner meg litt stresset nesten..... skulle ønske de bare kunne tatt det vannet og latt meg føde han der og da, når han er så klar som han er liksom...... men men.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå