The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 I natt drømte jeg at jeg satt i badekaret, og ut kom en fot. Som jeg har fortalt i et annet innlegg så har natten vært ganskje kjip med vondt i ryggen m.m. I drømmen min så ble dette "tatt med", og jeg forsto det slik at dette var riene, og nå var det på tide å føde her. Ja ja, ut kom nå disse føttene da. Så da var det bare å ta tak og dra ut babyen. Den var svær (sikkert 70-80 cm) og ganske brun, med grønne øyne som bare stirret tomt fremfor seg, der var det ingen hjemme i hvertfall! Tydelig at den var autist eller tilbakestående. Jeg var skikkelig skuffet over babyen min og hadde bare lyst å kaste hele ungen og begynne på nytt. Bør jeg bare legges inn på mentalsykehuset med en gang eller?
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Neida, bare slapp av, det er jo helt vanlig å ha slike skrudde drømmer i svangerskapet;-) Det jeg vet om drømmer og drømmetydning er at de svææært sjelden kan tydes bokstavlig eller menes å være sanndrømmer, og at bare DU kan tyde egne drømmer (fordi det er din underbevissthet, og andre tolker ut fra sin). Det du må gjøre for å greie å tolke drømmene dine er å forsøke og forstå symbolene. Dvs ting som sitter igjen sterkere enn andre. Disse symbolene har ofte noenlunde lik betydning hos folk, men kan også variere. Jeg har en drømmetydebok som forklarer symboler, og den kan være til hjelp i å forstå drømmene dine. Men i hovedsak er det det du selv vanligvis forbinder med symbolene som er det riktige. - Vondt i ryggen i virkeligheten kan forklare at du hadde rier i drømmen, kroppen registerer alt og kan flette sånt inn i drømmen. - Føtter kan symbolisere: din holdning til livet, som er fornuftig og praktisk? -Eller føler du at du mister fotfestet/kontroll over noe i livet siden barnet kom ut gale veien (eller kanskje du bare frykter å miste kontrollen)? Jeg skal ikke gå inn på noe forsøk å tyde drømmen, for det blir bare spekulering, men det er iallfall vanlig med sånne drømmer. Det kan kanskje være et uttrykk for at du bekymrer deg for at noe skal være galt med barnet, noe som vi alle er redd for. Eller det kan tyde på andre ting i livet ditt, feks hvorvidt du har forberedt deg mentalt til fødselen (hvis det er noe du har tenkt lite på, kan det være underbevisstheten din råder deg til å tenke mer på fødselen). Det er mange mulige forklaringer, og bare du kan finne det rette svaret;-) Jeg synes drømmetydning er spennende jeg!:-) Lykke til!
Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Drømmer har ofte å gjøre med hva vi har opplevd eller gitt intrykk på oss i løpet av dagen/siste dager.... bevist eller ubevist. Jeg selv hadde et fryktelig mareritt i natt om en ekkel dukke som ble levende og tok livet av bebisen min i et hus som var fult av masse rom med mangen skapdører i.... også videre. Brukt litt tid på å "evaluere" drømmen i dag for den sitter som klistret i tankene... ekkelt. Men så fant jeg mange ting når jeg tenkte etter som har skjdd i det siste rundt meg som jeg ser var flettet inn i den helt syke drømmen. Drømmer noe helt sykt nå mens jeg er gravid, tror det er fordi jeg ikke har noe serlig dyp søvn for jeg våkner hver gang jeg må snu meg og da må jeg jo inn i ny innsovning igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå