Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei:)

jeg lurer fælt på en ting..

Jeg er 24 uker på vei,altså 6 mnd.

Har termin 18 desember og det er jo 4 mnd til.

Skal jeg være gravid i 10 mnd? jeg skjønner ikke dette her jeg:P

Noen som vil forklare?:P

=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et svangerskap varer i litt over 40 uker (hvis man ikke føder veldig før eller etter) og det er jo 10mnd. Vet ikke helt hvordan det slår ut, men jeg regner uker for å holde oversikten, og så sier jeg bare mnd til folk jeg ikke kjenner så godt, hehe. Vet ikke hlet når et svangerskap går helt til 10mnd, men kanskje det har noe å gjrøe med at man teller fra 1. dag i mens og ikke når baby ble laget?

Skrevet

Du er ikke 6 men 5 måneder på vei, en måned er over 4 uker.

Se denne her for oversikt over uker og måneder:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/138371211

Enklest holder man styr på månedene ved å telle hvor mange man har igjen til termin, det er altså litt under 4 måneder til vår (jeg har termin dagen før deg:) ergo er du litt over 5 på vei.

Skrevet

okii:)

da skjønner jeg:P tror jeg bare sier antall uker jeg når jeg blir spurt om hvor langt jeg er på vei,dette var litt komplisert=P

hihi,tusen takk for svar :)

Skrevet

Var på tidlig UL i uke 8. Da ble termin fremskyndet 2 dager, altså til 8+3. Hadde enda en tidlig UL i uke 12. Da skulle jeg ifølge første ul vært 11+4 men ble igjen fremskyndet 4 dager til 12+1. Må si jeg skjønner lite fordi jeg faktisk ikke KAN ha hatt eggløsning på den tiden terminen viser. Alle ul'er viser at jeg lengre på vei enn det er mulig å være.

På mandag er ordinær UL. Er så spent på når jeg får termin ifølge den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...