Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Blir GAL av pc'en her om dagen og verken jeg eller gubben skjønner egentlig hva som skjer.. 1. Den slår seg helt umotvert av med ujevne mellomrom, uten at jeg holder på med noe særlig annet enn internett (dib) - brukerMozilla Firefox som nettleser hvis det har noen betydning. Har heldigvis ikke skjedd mens jeg har gjort noe som må lagres (feks word dokument)... Dette skjer selv om strømledning er på, eller strøm er ok (altså ikke lavt batteri). 2. Jeg kan endre "tastaturspråket" nede til høyre ved siden av klokka, men hver gang pc startes på ny så må jeg stille den inn til norsk og ikke engelsk igjen - går det an å gjøre dette permanent (gubben kan sikkert svare men han er ikke hjemme) Har reformattert (er det det det heter når man sletter alt man har på pc og så installerer programmene på nytt?) i går, men merket allerede i dag at den plutselig slår seg av. Noe den ikke gjorde da den stod og jobbet hele natt til i går for å slette hva som var på pcen... Gubben har aldri opplevd dette med at den skrur seg av, men han jobber som regel ikke med pc mer enn en time eller to av gangen, mens jeg fint kan sitte en hel arbeidsdag, hehe... Noen som kan hjelpe? Pc er forresten 2 år gammel nå i høst, så om vi ikke finner utav det så kan jeg kanskje få ordnet noe på garantien?
lille_mille Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 det med at den slår seg av sånn... den blir ikke veldig varm eller noe? Er en bærbar pc regner jeg med (siden du skriver om strømledningen) Det hender noen ganger at de slår seg av hvis de blir varme for å unngå overoppheting/brann... Men vanskelig for meg å si om det gjelder din. Ville levert den inn jeg, regner med at det er noe som går på garantien ja!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2008 Det kan jo være, men det virker så uforutsigbart. Dvs - jeg kan sitte en hel dag med pc i fanget (med "spredte bein" så det kommer mye luft til), uten at den skrur seg av, mens en annen dag skrur den seg av 10 min etter at jeg har satt meg ned (og har da vært i "dvale" på forhånd). Og det er noe den har begynt med nå de siste 2-3-4 ukene, aldri tidligere...
Zitro Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Kanskje den er overarbeidet av din aktive livvstil på dib?? He, he... nei da - bare tulla jeg... :-) Måtte bare skrive det... Tåler en spøk du regner jeg med :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2008 Haha - ja min "macho" pc får nok bare nok av alt hønepratet tenker jeg *ler*
Zitro Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Jepp, er derfor du må ha en slik feminin mac isteden.Det har jeg og den takler alt sånn kvinnfolkprat mye bedre enn en pc... Ha, ha... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå