Gå til innhold

Hva må man betale.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man gifter seg i kirken og/eller hos byfogd/sorenskriver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, resten av livet.. moah ha ha ha

Skrevet

Kirken du sogner til er gratis, det andre veit jeg ikke.

Men ønsker du f.eks å gifte deg i Nidarosdommen og sånt så tror jeg nok du må betale litt.. :-)

Skrevet

Ha, ha kjekt med seriøst svar... ;o)

Skrevet

Brorne til mannen min giftet seg i en annen kirke og de måtte betale for presten, men ikke for leie av kirken. Tror de betalte i underkant av 1000 kr...

Skrevet

Gratis uansett kirke eller byfogd.

Kun annen kirke enn den man sogner til man må betale noe..

Skrevet

...sikkert dumt spørsmål, men her i bygda er det tre kirker. Jeg bor i sentrum og sogner til en av dem, er det da slik at dersom jeg ønsker å gifte meg i en av de to andre, så må jeg mest sannsynlig betale for det?

..trodde det var gratis uansett og gifte seg foran guds åsyn, de sier jo at det er synd om vi ikke gifter oss.. også skal de liksom ha avlat for at vi velger å gifte oss?

hm?

Skrevet

Vi har mange kirker i byen her, og basert på adresse sogner vi til en. Da vi giftet oss i den andre (mer gammeldags) så slapp vi å betale noe, kanskje det er annerledes om man skal ut av kommunen, eller? Kan jo være vi bare var "heldige" :o)

Skrevet

Da vi giftet oss for to år siden valgte vi kirken på mitt gamle hjemsted. Har ikke bodd der på mange år, men vi slapp å betale noe som helst likevel... Tror kanskje det varierer litt om man faktisk må betale, altså...

Lykke til med bryllup!!

Skrevet

Gratis om man sokner til kirka.

I overkant av 1000,- om den ene/begge kommer fra stedet, men ikke sokner til kirka.

Og så koster det mer om man verken kommer fra eller sokner til kirka.

Skrevet

Vi giftet oss i en kirke vi ikke sogner til...

Betalte ikke noe for det;-)

Lykke til med bryllupet.

Skrevet

Vi giftet oss hos sorenskriveren og betalte ingenting... helt gratis!!

Skrevet

Du må betale om du skal gifte deg i annen kirke enn den du sokner til. Vi betalte vel nærmere 4000 totalt for kirke og prest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...