Gå til innhold

Lite Liv ? hva burde jeg gjøre??


babyerica

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 36 nå . å har fram til i går kjent bevegelser som en sprø!!! hehe :) det er liksom det jeg er vant til! å da mener jeg heeeeeele tiden , at jeg da skulle nesten tro at noe var galt . men var uansett litt trygg da,men nå er alt snudd opp ned :'( jeg bare merker at han hikker og beveger seg smått .. men ikke noe til hva den har gjort!! bekymret . hva kan det bety ? noen andre ?skal jeg melde fra til jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det AKKURAT likedan!

HUn var vilter frem til i går, men i dag har jeg nesten ikke merket noen ting. Har hatt en del smerter i magen på høyre side og mye press, men ingen bevegelser. Selv er jeg i uke 37. Lurer på om jeg skal ringe føden, men lurer på om jeg bare er hysterisk....

Hos JM på torsdag hadde jeg litt høyt blodtrykk og kanskje den beskjeden gjør at jeg er litt overfølsom for alt som ikke er 100% som det skal..

 

Veldig usikker jeg også=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er beskymret, så burde dere ringe føden begge to. Ikke noe vits å gå å være redd for at ikke alt er som det skal. Mest sannsynelig ikke noe galt, men da kan dere ihverfall få svar. ¨

Jeg hadde selv et rolig barn, og var mye inne på sykehuset pga lite bevegelse. De på sykehuset sa at det var bedre å komme inn å sjekke, enn å gå å være redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med lille_luna. ring hvis dere er bekymret. selv har jeg et rolig barn i magen så bekymrer meg ikke for lite liv. så lenge jeg kjenner spark hver dag er d greit.

jeg har hørt at det kan være mindre liv hvis hodet har festa seg, men jeg er førstegangs så har ingen erfaring.

men ring hvis dere er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hatt det på samme måte (er i uke 35), der småen i magen har vært helt vill frem til nå, men blitt MYE roligere i det siste. Var hos jordmor i går og forklarte dette, og hun mente det var pga. at han har mindre plass nå. Sjekket hjertelyd og spark, og alt var helt fint. Men hun sa at hvis jeg ble bekymret over lite bevegelse en dag så skulle jeg drikke et stort glass med saft (evt. brus eller noe annet med sukker i) med isbiter i, fordi kombinasjonen av sukker og noe iskaldt ville påvirke han i magen. Og hvis ikke det gjorde at han beveget på seg en del i løpet av en halvtime så skulle jeg ringe føden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du kjenner litt liv hver dag så skal det ikke være noen grunn til bekymring!

Det er HELT NORMALT at ungen roer seg ned de siste ukene... Det skyldes at det blir trangere for ungen i magen, og at ungen de siste ukene for det meste skal legge på seg.

Men dersom man er bekymret så er det bare å ta kontakt med jordmor, men hun vil nok mest sannsynlig si det samme.

 

dersom du ikke kjenner noe liv i løpet av en dag ville jeg tatt kontakt med jordmor...men kan jo være greit å ta kontakt kun for å slippe å være bekymret!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Jeg var bekymret fordi det var blitt mye mindre liv forrige uke. (Er i uke 37) og da ble jeg sendt til sykehuset hvor de tok en "sparkeprøve" som det kalles. Da målte de hjertelyd og aktivitet/bevegelse i magen. Utover det sjekket de gjennomstrømmingen i navlestrengen. Alt så veldig fint ut, og det var kun fordi det er blitt mindre plass at barnet beveger seg mindre. Men det var godt å få avklart det.

 

Er du veldig bekymret, så sjekk det. Du kan få legen din til å ringe sykehuset, eller du kan ringe de selv. Så slipper du å bekymre deg.

Men kjenner du jevnt med liv, men færre "store" bevegelser er det sannsynligvis bare plassmangel : )

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte føden å fikk komme inn på en sjekk.

De tok vel en sparkeprøve og lyttet på hjerte. Fikk også en UL der legen sjekket om det var nok fostervann og gjennomstrømmingen i navlestrengen. Alt var bra heldigvis:)

Godt å få det avklart. Har fortsatt ikke kjent noe til liv i kveld, noe som er ganske uvanlig, men nå vet jeg ihvertfall at hun har det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Jeg er 37 fullgåtte idag, og ringte føden i går pga lite liv. Min har vært forholdsvis rolig under hele svangerskapet, eller rettere sagt hatt et veldig variabelt aktivitetsnivå. Enkelte dager har han vært spinnvill (som noen dager i forrige uke), og så plutselig helt rolig! Ikke rart det er lett å bekymre seg da. Vanskelig å vite NÅR man skal reagere. Men jeg reagerer heller en gang for mye enn en gang for lite. Tok CTG (puls og sparkeprøve), og da begynte jo den lille luringen å sparke som bare det (eller bevege seg), så den var helt fin. Hadde omtrent ikke kjent noen særlige bevegelser i løpet av et døgn, bare noen bittesmå, få dult. Jordmor sa at det var veldig vanlig med mindre bevegelser så sent i svangerskapet pga plassmangel. Og det kom også an på hvordan babyen lå. Selv med festet hode, så kan de rotere 360 grader! Jeg måtte lære meg å kjenne etter at bevegelsene kjennes annerledes ut nå, sa hun så fint da... Uff, nesten litt belærende, men det er vel noe i det.

Fikk UL etterpå og det var bra med fostervann, han vokste bra og blodgjennomstrømmingen til morkaka var fin, så her så alt bra ut i hvert fall. Men jeg er glad jeg sjekket, om ikke annet for å roe ned en bekymret, vordende førstegangsmor=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...