glai3små Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Noen som har fått søvnproblemer? Hva sa dere til legen for å få det? Noen med mange bivirkninger? Hvilke omstillinger har dere gjort i kosthold sammen med tablettene? Hvor mye har dere gått ned i løpet av første måned? Skal til lege på onsdag og vurderer å spørre om reductil....
mamma-til-2-jenter Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Nå har jeg sikkert vært uheldig, men jeg angrer for at jeg prøvde reductil. Jeg startet på reductil 23juni i år. Var jo blitt advart mot bivirkninger, men tenkte at "pøss, det skjer ikke meg". Første to ukene var helt supre. Et liv jeg aldri har prøvd før, gå i butikken uten å ha lyst på hele godterihylla. Etter 2 uker var jeg til kontroll hos legen, alt var bra, og begge var fornøyd. "Du ser ut til å tåle reductil veldig bra!" så legen. 2 uker etter det igjen kontrollerte jeg blodtrykket privat, legen hadde ferie. Også denne gangen var blodtrykket fint. Vi reiste på ferie 27juli. Den uka var et helvete. Jeg fikk pluselige raseriutbrudd flere ganger om dagen. . Men jeg forsto ikke at det skyldes reductilen, det var jo reisefølget det var noe galt med... ikke sant? Uka etter vi kom hjem, skulle jeg igjen kontrollere blodtrykket: 168 / 110. Reductilen ble fjernet med en gang, og nå er det et par uker siden jeg sluttet. Blodtrykket har gått noe ned igjen, men det svinger veldig. Jeg blir dårlig når blodtrykket går opp. Så nå er jeg aktiv sykmeldt. Humøret har stabilisert seg igjen, men jeg tåler ikke stress. Det var ikke en ålreit opplevelse. Jeg følte jeg mistet kontrollen over meg selv, og da får jeg heller ha noen kg for mye.
skatten kom i mai :) Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 søvnproblemer? joda de første uke låg eg våken, men det gav seg fort.. hva eg sa til legen? fortalte at eg hadde hørt om reductil å at e ønsket å prøve disse pga overvekten som eg ikke klarte å bli kvitt..( ny lege nå å har avtalt at når ammingen er over skal eg prøve reductil igjen) bivirkninger: har mage.. seriøst har mage! ellers ikke noe sånn særlig bortsett fra litt søvnmangel de første ukene.. kosthol: endra mye.. null å ingenting brus, ørlite snop i helgene, mange små måltider..ja rett å slett sunn mat gikk ned 35 kg tilsammens på ca 9 mnd? husker ikke helt. nå er 20 av disse på igjen.. har pco og har veldig vanskelig for å holde vekta nede.. klarer gå ned, men ikke holde den der.
glai3små Skrevet 23. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2008 Takk for svar:) Skummelt m dette....Men trenger en liten dytt for å komme igang. Vanskelig å gå ned nå. Etter de to første svangerskapene gikk de ekstra kiloene i ammetida.
Pearly Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Har god erfaring, kombinert med trening 3x i uka og sunt kosthold med hjelp fra personlig trener begge deler. Gikk til slutt ned til "idealvekt" fra før jeg var gravid og mer til. Andre bare føder og er tilbake til seg selv kjemperaskt, amming hjalp ikke noe for meg dessverre. heller ikke lange gåturer, men kosthold, trening og til slutt reductil som en ekstra puff. Eneste bivirkning var at jeg ble svimmel og ør så da tok jeg pillen litt ut på dagen istedenfor om morgenen. Og du må passe på å spise jevnlig for man kan faktisk plutselig glemme å spise og da blir man bare svimmel og spiser tull når man først spiser. Lykke til.
Oi ..! Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Gikk på Reductil i fire uker for et par år siden, før jeg ble gravid med frstemann. (Bestilte fra www.lillepille.com dengang, men ser nå at de ikke har dem der lenger.) Jeg fikk søvnproblemer, hjerteklapp (hjertet slo dobbeltslag innimellom) og steinhard mage. Gikk ned fire kg på de fire ukene. Skal *aldri* ta dem igjen.
Pirkeanonym Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Noen som har fått søvnproblemer? Ikke jeg! Hva sa dere til legen for å få det? Jeg fortalte at jeg ikke klarer å gå ned i vekt, så han anbefalte at jeg burde prøve xenical, men disse hjalp meg ikke, så da fikk jeg reductil heller. Noen med mange bivirkninger? Jeg fikk utrolig vondt i hodet, og kløe og utslett de første dagene! Tok ei allergipille og da forsvant utslettet. Nå ser det ut som om jeg har fått søtsuget og matlysten tilbake igjen..:-( Har bare gått på de i 1 uke da. Hvilke omstillinger har dere gjort i kosthold sammen med tablettene? Jeg spiser sunt. Følger Grete Roedeprinsipper, men teller ikke kalorier. Hvor mye har dere gått ned i løpet av første måned? Har bare gått i ei uke og har gått memd 0,7 kilo.
glai3små Skrevet 23. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2008 Kan jeg få spørre hvilken bmi dere har? Vet det er en grense på 30 for å få reductil...er i underkant selv..
dollarosa Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Jeg kjøper gjerne reductil av dere som ikke ønsker å bruke de mer:-) send meg en pm hvis det er aktuelt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå