Gå til innhold

Er utskraping nesten det samme som abort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man sendt på samme sted på sykehuset som der de utfører abort? Må man i nakose osv? Er man dårlig etterpå?? takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat det samme som abort ja!

Skrevet

Er utskraping nesten det samme som abort i måten det blir gjort på?

Samme rutine med fasting, narkose, etterpåsmerter osv? prøver å forberede meg på dette om jeg har en ma........ :(

Skrevet

Ro deg ned noen hakk, anonym 15:27, det er ikke alle som får utskrapning som faktisk utfører en abort, med alt det betyr.

Til deg, hovedinnlegger, det blir utført på sykehuset på samme sted som de utfører reelle aborter.

Jeg føler med deg, jeg har nylig hatt min andre MA, men dessverre ikke fått utskrapning=( Det er ikke noe gøy å vite at spiren i magen er død og du bare må vente på at kroppen må ordne opp selv.

Så om du har MA, så håper jeg for din del at du får utskrapning og slipper å blø fosteret ditt ut i bindet hjemme=(

Skrevet

Har du utført begge deler olagmor? Jeg har vært igjennom begge deler!

I praksis er disse to tingene akkurat det samme. Du blir lagt inn fastende, får narkose, våkner opp og har omtrent de samme fysiske smertene etterpå.

Skrevet

Nei, begge gangene har sykehuset stått fast på at "kroppen må ordne opp selv". Første gangen gikk jeg med et dødt foster i 5 uker (!!!) fordi at sykehuset ikke ville gi meg utskrapning.

Andre gangen "bare" 3 uker. Da fikk jeg to Cytotec som skulle settes hjemme, men de fungerte ikke på meg. Og ikke fikk jeg flere heller.

Jeg synes det har vært store belastninger å gå gjennom, vente på at spiren du ønsket skal renne ut i bindet... og se det etterpå=( Skulle mye heller fastet, fått narkose og våknet og vært ferdig med det.

Jeg håper jeg ikke opplever en tredje MA (eller SA, for den saks skyld). For med dustesykehuset her jeg bor, så er det lang og vonde uker (psykisk) man må gjennom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...