høst1979 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Har fått fortalt at dersom man er høy vil en fødsel være enklere enn dersom man er lav. Er det noen som har hørt om dette? Skulle tro det heller kommer an på bekkenvidde og størrelse på barnet....
babyfrøken *mamma* Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Å herregud, det håper jeg da virkelig ikke stemmer!!!!! Jeg er bare 158cm, så jeg forkaster herved den teorien du har hørt ;o) Forøvrig har jeg aldri hørt noe liknende før, sånn logisk sett burde det jo være str på bekkenet som spiller inn (- og selvsagt str på babyen), men det er det umulig å si noe om ut ifra høyde sier en venninne av meg som er lege... Visstnok trodde man det før, at man kunne vite noe om str på bekken utifra høyden, men det er visst bare tull.
Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Jeg er 163 lav og brukte 36 timer på min første fødsel så vet nå ikke om jeg vil tro det.. Men er lov å håpe....
TingeL Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 hmmm...kan kanskje være noe i det...jeg er 1.80 høy,og lengste fødselen var førstemann som tok 7 timer...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Jeg er svimlende 1.60 høy, og har nå 2 kjempe lette fødsler bak meg. Den første var overstått på 2 timer, m 1 sting og minimalt blodtap. Og den siste på 3,5time m 2 sting og minimalt blodtap. Det er bekkenstr det kommer ann på, og det trenger ikke gjennspeile høyden.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Er nok heller bekkenet og størrelsen på barnet ja:)
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 jeg er 157 cm høy jeg :-) 1 fødsel varte i 3 timer og 45 min fra første rie, og andre fødsel varte i 1,5 time fra første rie.... Så jeg tror ikke så mye på den påstanden egentlig :-) en jeg har da et bredt og godt bekken, noe som sikkert hjalp til der ja :-)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 Jeg er 157cm og først fødsel tok 20timer, men det var pga jordmora jeg hadde. Riene og alt stoppa opp i 6timer. Med nr 2 så hadde jeg skikkelige rier i 4,5timer så var han ute Fra første rie tok det vel 9timer. Jeg håper på en gjentagelse av siste fødsel nå, selvom jeg har hørt nr 3 kan være en luring Forøvring ikke sydd et eneste sting eller måtte brukt vakum el.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå