Mayken Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Sliter med å få i meg nok væske, er på sykehuset 6 dager i uken for å få 1 liter væske intravenøst. Nå har jeg kommet over Ricola sin herb te, den som smaker pepperminte, og den klarer jeg å drikke, men hvor mye kan jeg egentlig drikke av denne da? Er på min 3 kopp nå, og det er ganske mye sukker i den også. Men for meg så er væske, væske akkurat nå. Forsøker å komme meg ovenpå. Hva tror dere?
Cilimed nr5 i magen Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Tror nok ikke peppermynte har noe å si, kansje kutte litt på sukkeret!
Mayken Skrevet 23. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2008 Får ikke kuttet på sukkeret, er ferdig sukkret te med mange forskjellige utrer. Bruker 1 ts te i en kopp med vann.
Maya_1 Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Man skal passe på å ikke få i seg så mye sukker, men å få i seg nok vann er viktigere enn å begrense sukker mener nå jeg. Om dette er eneste alternativet. Forøvrig når det gjelder te er el anbefalingen 10 kopper om dagen (når det gjelder det koffein greine) så du har jo litt å gå på.
Mayken Skrevet 23. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2008 Ja, den er koffeinfri. Klarer ikke drikke rent vann. Er så mye som har kommet i retur at det eneste jeg klarer for tiden er urte-te, villa farris og sjokkomelk...hehehe, merkelig blanding, men det ser ut til å funke foreløbig.
MammaentilBastimusventerentil! Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 men kan du ikke drikke vann med peppermynteolje da ( bare noen dråper er nok til at det smaker) eller kjøpe peppermynte blader på butikken og lage te selv eller ha det i iskaldt vann funker også, smaker peppermynte av det også. Så slipper du alt sukkeret... Hvis du ikke alt har prøvd det da )
Gurine Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Tror ikke du trenger å bekymre deg for sukkerinnholdet hvis du tar i en teskje med te i en kopp med vann. Hvis jeg skulle sukret teen min selv, hadde jeg nok foretrukket 2-4 teskjeer med sukker (liker den søt). Siden denne er ferdig sukret, kan det ikke bli mye sukker ut fra en liten teskje med te skulle man tro Kanskje den er søtet med kunstig søtningsstoff hvis den føles søt? Det viktigste nå er nok at du får i deg nok væske
birrisj05.02.09 Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 Det er nok neppe SÅÅÅ mye sukker. Og jeg synes det er viktigere at du får i deg væske enn det uansett! Så bare drikk i vei!
ea79 Skrevet 23. august 2008 #9 Skrevet 23. august 2008 Heisan. Jeg har ikke turt å ha peppermynteolje innvortes og spesielt ikke når jeg er gravid. Er aromaterapeut og har veldig stor respekt for de eteriske oljer som er veldig sterke og de blander seg ikke helt ut i vann heller. Men det å kjøpe mynteblader høres ut som en god ide. Får også kjøpt gode mynteteer på helsekost som ikke er sukret.
Mayken Skrevet 24. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. august 2008 Takk for svar jenter. Jeg er nok litt kresen, for denne teen er den eneste jeg liker, så holder meg nok til den jeg. Får høre med legen på sykehuset når jeg skal inn dit i dag, men regner med det går bra. Viktigste for øyeblikket er å få i seg væske for øyeblikket, er jo sukkervæske jeg får på sykehuset også så regner med det ikke er noen krise med litt ekstra sukker
1 stor,1 liten og 1 bitteliten Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 Ville vare anbefale deg en himmelsk te jeg, så du får litt variasjon. Jeg liker heller ikke de fleste teslag, men kun den urte teen fra Herb som du nevner og disse her http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=99538 De smaker ikke te,kun frukt & urter derfor trenger man egentlig ikke sukker i de. De selges i enkelt pakninger inne så sida også. Håper du får i deg litt mere væske fremover. Har du prøvd eplemost fra glassflaske halvblandet med blå farris? (Kan med fordel kjøpe bris,bedre med litt mindre kullsyre). Da får du i deg en del salter o.l som også er viktig for kroppen. ( Vet ikke om det er lov å linke her inne jeg ?? Hvis ikke håper jeg at jeg får beskjed...)
Mayken Skrevet 24. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2008 Takk for rådet. Har prøvd eplemost og alt det, men klarer egentlig ikke kullsyre det kommer ikke opp igjen på en måte, må spy det opp igjen og det er ikke noe gøy. Av en eller annen merkelig grunn er det bare villa farris som går.
Miss Hemingway Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Slet selv med hyperemesis helt til uke 22-23 har heldigvis begynt å bli litt bedre nå. Men det jeg fikk høre fra både fastlege, jordmor og Haukeland var at nesten ingen av de vanlige "reglene" gjelder. Man putter i seg det man klarer å putte i seg Punktum. Alle forsetter om sunt kosthold o.l. må bare forkastes og man må putte i seg det man trenger for å overleve. Man skal for eksempel helst ikke spise så mye frukt når man er gravid da det er for mye sukker i de fleste frukttypene og vannmelon er spesielt ille, men måtte likevel leve på vannmelon i 5 uker, det eneste som jeg fikk i meg. Gikk ned 8 kilo på de ukene, men babyen har det heldigvis bra Drikk så mye du klarer du, det er vertfall mitt råd
Mayken Skrevet 24. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2008 Var det legen på sykehuset sa til meg i dag også. Drikk det du orker var beskjeden jeg fikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå