Gå til innhold

hvis drømmejobben dukker og man er gravid..??

Anbefalte innlegg

Gjest kalinikta
Skrevet

Vet det er regler mot å diskrimminere gravide, men det er vel ofte annerledes i "real life"..? Har en venninne som er 8 uker på vei og nettopp har blitt tilbudt sin "drømmejobb". Hun har ikke fortalt arb.giver om at hun er gravid. Oppstart i jobben er først om 5 mnd, slik at hun på sin første jobbdag vil være høygravid og gå ut i perm relativt raskt.. Er hun pliktet til å opplyse om dette før hun skriver kontrakt? Det er en fast stilling.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Nei det er hun ikke pliktig å opplyse om. Jeg ville ha skrevet under kontrakten hvis jeg var henne og ikke fortalt at jeg var gravid før ca uke 12-16.

Det er mange som har opplevd at jobbtilbud trekkes om de forteller at de er gravide, selv om dette ikke er lov.

Skrevet

Enig! Hun bør holde tett om det en stund til og skrive under kontrakten. Har selv opplevd å bli "uinteressant" etter intervju da jeg fortalte at jeg var gravid + nærmest ledd av da jeg kom høygravid på et intervju, så jeg ville ikke sagt et pip. Særlig ikke hvis det er snakk om drømmejobben...

Skrevet

Det kommer an på hva slags jobb det- er. er hun organisert i fagforbund- ville jeg tatt kontakt med dem for å høre- Det er jo ikke sikkert at det vil bli så god stemning på kontoret hvis hun ikke sier det.. og så kommer høygravid til første dag og gir beskjed om å skulle ut i permisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...