Gjest kalinikta Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Vet det er regler mot å diskrimminere gravide, men det er vel ofte annerledes i "real life"..? Har en venninne som er 8 uker på vei og nettopp har blitt tilbudt sin "drømmejobb". Hun har ikke fortalt arb.giver om at hun er gravid. Oppstart i jobben er først om 5 mnd, slik at hun på sin første jobbdag vil være høygravid og gå ut i perm relativt raskt.. Er hun pliktet til å opplyse om dette før hun skriver kontrakt? Det er en fast stilling.
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Nei det er hun ikke pliktig å opplyse om. Jeg ville ha skrevet under kontrakten hvis jeg var henne og ikke fortalt at jeg var gravid før ca uke 12-16. Det er mange som har opplevd at jobbtilbud trekkes om de forteller at de er gravide, selv om dette ikke er lov.
Store My Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Enig! Hun bør holde tett om det en stund til og skrive under kontrakten. Har selv opplevd å bli "uinteressant" etter intervju da jeg fortalte at jeg var gravid + nærmest ledd av da jeg kom høygravid på et intervju, så jeg ville ikke sagt et pip. Særlig ikke hvis det er snakk om drømmejobben...
cammiss Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Det kommer an på hva slags jobb det- er. er hun organisert i fagforbund- ville jeg tatt kontakt med dem for å høre- Det er jo ikke sikkert at det vil bli så god stemning på kontoret hvis hun ikke sier det.. og så kommer høygravid til første dag og gir beskjed om å skulle ut i permisjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå