Gjest Tale30 Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Har også postet denne tråden inne på 2.tri, men har ikke fått noe svar foreløpig, så jeg forsøker her inne også siden aktiviteten her er større Jeg er nå i uke 23, og det står at man fra nå av skal ringe føden dersom kynnerne blir regelmessige eler dersom man opplever nedpress. Er det noen som kan forklare meg hvordan nedpress er? Jeg har jo ofte kjent det nederst i magen, men slik har det vært i hele svangerskapet.. Jeg har tatt ting veldig rolig (eller ganske rolig. ) hittil, men syns at ting begynner å bli skummelt nå når jeg ser at fødselen kan starte osv. Noen som vet prosentsjansen for at man føder så tidlig som uke 23?
Herkules Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 0,6% føder mellom uke 21-27 Så det er ikke så stor sjans for. Jeg trodde nedpress ikke var noe man tok kontakt med føden for, men jeg vet ikke helt hva nedpress er. Så jeg skal følge med på svarene du får:)
Gjest Tale30 Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Takk for svar Jeg har jo ikke peiling på hva nedpress er, så jeg syns det er vanskelig å vite når jeg eventuelt skulle ta kontakt Lurer på om det er det at man i forbindelse med regelmessige kynnere føler at noe er på vei ut på en måte..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 det er vanlig å ha vondt nederst i magen, det er ofte ligamentene eller hva det heter, som tøyer seg. helt naturlig. nedpress er liksom et trykk/press nederst i magen, kjennes på en måte som at bebisen presser nedover og liksom er på vei ut hvis du skjønner. noen føler nesten at de sitter på hodet til babyen.
Gjest Tale30 Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Jeg kan ikke si at jeg føler som om at jeg sitter på babyen nei. Alt er egentlig fint så lenge jeg holder meg i ro, men med en gang jeg skal gå en tur eller noe så får jeg sånn press nederst i magen og på en måte som et belte rundt magen og bak til ryggen. Blir litt støl i beina også. Det er ikke vondt, bare veldig ekkelt.. Jeg går jo jevnlig til jordmor for jeg har valgt privat jordmor og bestemmer selv hvor ofte jeg skal gå, men har ikke funnet noe galt. Kan dette være symptomer på UVI kanskje? Jeg har en mistanke om at jeg kanskje har det, så jeg skal levere prøve.
Herkules Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Hm syns det er så vanskelig å beskrive følelsen noen ganger jeg Jeg kjenner ofte vondt nederst i magen omtrent under magen, jeg har tenkt at det kanskje er kynnere. He he ikke greit det der, men snakk med jm så får du sikkert bedre svar Min jm sa at kynnere satt ofte nede i magen og ga stram mage
lengter daler ned i skjul... Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 kanskje det er bekkenløsning?
Gjest Tale30 Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Jeg skal til JM om ikke så alt for lenge, så jeg skal spørre da.. Har vært der før med spørsmål om menssmerter, men hun kunne ikke finne noe unormalt. Jeg tenkte tanken bekkenløsning selv, men jeg har ikek noe erfaring med bekkenløsning, så jeg vet ikke. Trodde ikke at de ville gi pres i magen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå