Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent litt ubehag i bekkenet i 2 uker nå. Men det har hjulpet å bare "gå det vekk". Men i går gjorde eg en litt for brå bevegelse, å nå har eg så vondt!!! Smerten e inni skrittet på venstre side og har begynt å spre seg litt opp langs siden + bak i rompen.

Det e så gale nå at eg ikke greie å gå.

Har fått låne krykker, men syns det e vondt å gå med de og.

Har hørt at eg ikke bør sitte i ro, men eg klarer jo ikke å gå....

Hva bør eg gjøre?? Er ennå 7uker til termin.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kontaktet lege og evnt fått henvisning til fysioterapeut?

Noen føler også at det kan hjelpe litt med "gravid-støttebelte".

( Vet ikke hva de heter egentlig da : )

Ellers er det viktig å unngå bevegelser som provoserer, men prøve å finne noe du kan gjøre for å holde oppe sirkulasjonen.

Noen anbefaler svømming, bl.a fordi man der blir mye "lettere" og kan bevege seg friere. Jeg syntes det provoserer min bekkenløsning mer, men vi er jo alle forskjellige.

Lykke til uansett!

Skrevet

Svømming med froskespark skal man unngå! Det provoserer symfysen.

Slapp av et par dager, så kan det være det går over. Og så kan du begynne å passe på å bevege deg på måter som ikke provoserer.

Jeg har dager hvor jeg nesten ikke kan gå, og dager jeg er i superform. BL er også hormonelt betinget og kan dessuten forverres i perioder hvor babyen "graver" seg mer plass.

Selv synes jeg det er deilig å gå et stykke i jevnt tempo. Slentring med handlevogn eller det å bruke støvsugeren eller gressklipperen sender meg på sofaen med smerter. Veldig rare greier.

Utrolig individuelt.

Men bestill time hos en manuellterapeut skulle det ikke gå over. Hos fusioterapeut som er videreutdannet til manuellterapeut trenger du ikke henvisning fra lege.

Skrevet

Takk for svar begge to.

Tror ikke eg vil prøve meg på svømming - tror det e en øvelse så bare hadde forverret smertene.

Er 100%sykemeldt, men har ikke fått henvisning til fysioterapaut.. Men det e nok pga at eg ikke va så vond sist eg va hos legen.

Eg får gi det noen dager og se om det blir litt bedre,

Kjenne at eg e i dårlig humør - hadde så mange ting eg sko ha gjort i dag, men her sitte eg i stolen.....:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...