Gjest Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Altså er det et ok utleiemarked for tiden? Tror dere det ville være lett å leie ut en relativt stor leilighet som var helt ny om den lå ca 10-15 minutter unna sentrum på en stor by? Og hva bør prisen være?
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Hvis den har flere soverom er det sikkert noen studenter som vil leie den som kollektiv, hvis den ligger nærmt kollektivtrafikk. Pris er vanskelig å si, siden jeg ikke vet hvor den ligger, hvor stor/ant soverom og hvordan den ser ut... kan jo gjerne sjekke tilsvarende utleieleiligheter på finn.no f.eks=) lykke til!
Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Sliter litt med å finne helt tilsvarende. Er fortsatt på planlegginsstadiet, men greit å vite sånne ting, spesielt om det er stor sjangse for å få leiet ut. Vi tenkt ca 90 kvadrat, 2 soverom, stue/kjøkken, bad, vaskerom og gang, blir antagelig med en liten terasse eller hage til, fin utsikt og nær buss, barnehage, skole osv.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Spørs jo litt hvor man bor og sånn (by/land) men her jeg bor (middels stor by i tilknytning til "storby") er det ganske rått hva man kan få for en leilighet av den størrelsen. En typisk sokkelleil på 60kvm her ligger vel på 6-8000 + strøm (varierer litt), så 90 kunne man jo fint fått litt mer for. Får man tak i et firma som er intr kan man fint skru opp prisen enda mer.
Gjest Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Blir i de ytre områdene av Bergen i så fall, altså 10-15 min med bil inn til sentrum (20-25 min med buss). Men er det lett å leie ut tror du?
Gjest Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Det skulle vel bli en pluss minus 10 000,- i mnd i Bergens-området. Leiemarkedet har vært prisa veldig høyt i dei siste, men nå tvinges mange til å leie ut boligene sine istedet for å selge, så en kan vel forvente en viss nedgang. Skal dere leie ut til noen med barn så må dere beregne uteplass/tilgang til hage.
Gjest Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Nei så langt er vi ikke kommet enda :-) Vi småkikker litt på tomter nå i første omgang og for å ha råd til å kjøpe tomt å bygge drømmehuset må vi bygge med utleieleilighet og da er det greit å vite om det er lett å leie ut eller ei først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå