Gå til innhold

flere som har fått barn til termin som veide under 3 kilo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min veide 2900 og han var 47 lang.

kom 2 dager før;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner flere, men vi har bodd i Frankrike, og der var det ikke maneg babyer som veide over tre kilo da de ble født! Venninna mi har fått 4, og alle sammen ble født til termin og veide ca 2,5 kilo.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

JEpp. en uke før termin, 47 cm og 2330 g. dysmatur.

Skrevet

Jeg fikk over termin, og hun veide 3100 og var 48 cm.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Dysmatur, som betyr "avvik i modenhet", er noe som sees hos enkelte barn. Ernæringstilstanden for barnet i mors liv har ikke vært tilfredsstillende.

Når barnet kommer ut er det oftest tynt, skranten, tørr i huden , ofte avskallende hud.

Veksten er oftest under normal variasjon.Slike barn kalles "små for svangerskapsalder" (small for gestational age= SGA), men klarer seg gjerne fint med en del ekstra næringstilførsel. En del av disse barna har vært ekstra lenge i mors liv ( 42 uker eller mere= postmature).

Hos noen slike barn er det arvelig at barna blir små, men bakgrunnen for at barnet har det slik er gjerne en utilfredstillende funksjon av placenta ( morkaken) i slutten av svangerskapet, røyking i svangerskapet øker sjansene for slik tilstand. 2,5% av nyfødte hører til denne gruppen

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

...men det ligger til slekta. Både jeg, min bror, min mor, min mann og hans brødre har vært rundt 2500 g, født til termin=)

Skrevet

Jenta mi var 2900 g og 46 cm. Nå er hun 1 år, 12 kg og ganske lang (ikke helt sikker på hvor lang, men alle bemerker det):-)

Skrevet

Leah kom 13 dager før UL-termin, men 5 dager før menstermin..2635 g og 45 cm:)

Skrevet

Ikke til termin, men over termin (11 dager, ble satt igang)....hun veide 2940gr og var 48cm.

Skrevet

Eldste dattra mi kom 13 dager over termin, og veide 2940g. Yngste datta mi ble født 3 dager før termin, og veide 2910g.

Skrevet

Eg var ein slik baby i si tid. 29?? og ukjent ant cm. Kom på overtid trur eg, eller termin. Mallo var og lita, men ho kom fire veker før

Skrevet

Ja, snuppa her var 2920 og 48 lang.

Skrevet

Jenta mi er født 1 uke over termin Hun var 2755g og 47cm lang

Skrevet

Fødte 14 dager før og ho var 2548 og 46cm

Guttene har også vært små

2690 og 47 17 år siden

2900 og 49 15 år siden

3420 og 49 11 år siden

Jeg var 2500 og faren var 1800 ved fødel så her har vi vært små alle sammen.

Skrevet

Nr 2 veide 2500 gr og var 48 cm lang 14 dager før. Han ble betegnet som dysmatur. Hadde infarkter i morkaka.

Nr 1 kom på termindato og veide 3300 gr.

Skrevet

Jenta mi ble født 9 dager over ul-termin og 17 dager over menstermin, hun var 2880g og 48 cm.

Skrevet

Fødte nr 2 tre dager over termin. 2160 g og 46 cm. Men han er veldig syk da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...