Gå til innhold

Tørrhoste/ Urinlekasje


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 38 uker på vei, og de siste 2-3 ukene har jeg vært plaget med tørrhoste - hele kroppen trekker seg sammen når jeg får en hostekule. Det er verst om nettene, og jeg kan nå angre på at jeg ikke har gjort knipeøvelser - for det kommer rett som det er urin ut når jeg hoster som verst. Er det noen andre som har det slik eller som vet hva som kan hjelpe? Jeg har ikke andre tegn på forkjølelse eller sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

He he, skikkelig flaut problem det der! Jeg har oxo lekkasje når jeg hoster og nyser og det skal lite til. Med barn nr 1 hadde jeg det oxo. Det var verst rett etter fødsel, men ble nesten helt normalt igjen etter hvert. Kjenner andre gravide som har samme problem, så tror det er ganske normalt. Det er jo aldri for sent å begynne m knipeøvelser. Jeg hadde vært mer bekymra for hosten, hva sier legen om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har ikke kommentert hosten, jeg har fortalt at jeg har vært forkjølet i flere uker - men det var ingen respons liksom. Søstera mi har vært veldig plaget av hoste gjennom sine svangerskap, så jeg har tenkt at det ikke var så uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skikkelig nyseanfall her om dagen. Etter ca 20nys lakk det litt her og, til min store ergelse. Men var flik å knipe da nysa var på vei..men så var det den ene gangen jeg glemte å knipe. Typisk...:P

 

Vil forresten ønske dere som er forkjøla god bedring. Forkjølese (hoste) er ikke koselig å ha når fødselen er i gang, har jeg hørt. Mamma fortalte om en veninne av ho som "hosta ut" eldste jenta. Hørtes ikke koselig ut. Blir jo press når en hostar, så kan bli uheldig pressing før man er opne nok til å burde presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde fortelle legen hvordan hosten din er og at den har vart så lenge. Få ham til å se på halsen, høre på lungene og sende prøve av halsen for å se hva det er for noe. Min erfaring er at du må insistere og være vanskelig noen ganger for å få den hjelpa du trenger. Ikke vær beskjeden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...