Gå til innhold

Min fødselshistorie (fin fødsel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har vi kommet oss på nett igjen etter å ha flyttet til ny bolig. Har vært frustrerende å ikke kunne ha bim de siste dagene før og etter fødselen.

Jeg hadde termin mandag 4. aug. Slimproppen begynte å gå på lørdag og jeg fikk vonde kynnere. Natt til 5. aug. våknet jeg kl. 03 av disse vonde kynnerne og skjønte vel at noe var i gang. Var såpass vondt at jeg klarte ikke sove mer så jeg dusjet og pakket siste rest av bagen og vagget rundt oppe på stua mens jeg så på tv. Riene økte ganske fort på og jeg vekte mannen min kl. 7, og sa at han måtte ordne istand bilen (måtte skifte over barnesetene til pappas bil som var barnevakt).

Jeg prøvde å holde meg unna barna mens mannen ordnet dem klar for barnehagen og fikk vekket pappa. Vi kom ned på føden litt over 8 og hadde da 3 cm åpning. Fikk rom med det samme og etterhvert lystgass. Kl. 14.40 hadde jeg fremdeles ikke mer enn 6 cm åpning og det begynte å bli skikkelig vondt. De hadde også problemer med å skille min og babyens puls, så de bestemte seg for å ta vannet mens de satte elektrode på babyens hode. Siden jeg vet at ting blir som regel mer intens når vannet blir tatt så ba jeg om epidural, og det skulle jeg få etterpå.

Vel, vannet ble tatt, og jeg trodde ærlig talt jeg skulle daue. Jeg fikk trykketrang på andre ri etterpå og gikk fra 6 cm til full åpning på noen minutter. Det var jo kjempebra, men gud så vondt! Legen tok med seg epiduralen sin og dro sin kos mens jeg jamret meg.

Etter en del banning, mye jamring og skriking, litt kjefting og lettere panikk så kom endelig lillepia til verden, kl. 15.17, og for første gang fikk jeg oppleve å få henne rett opp til meg etter fødselen. Det var stort og hun var aldeles skrukkete, rynkete og rar, men helt klart det nydeligste jeg har sett:) Helt på høyde med mine andre to prinsesser.

3430 g. og 49 cm og hodeomkrets på 35 cm.

Livet som 3-barnsmor er temmelig hektisk men også veldig koselig. Jeg og minstemor koser oss hjemme om dagen mens de andre to er i barnehagen og på kvelden er det full rulle. Jeg er glad jeg er ferdig og tror nok ikke jeg blir medlem av bim flere ganger nå. Dermed takker jeg for meg, drar over til Dib og ønsker dere alle så masse lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor koselig da=) Gratulerer så utrolig mye!!! Er 2 1/2 mnd til jeg får mitt første barn, vet ikke hva det blir og gleder oss ekstremt, håper tiden går like fort som den har gjort i sommer;-) Lykke til og stå på!!!

Skrevet

Gratulerer så mye med tulle nr 3 og vel overstått fødsel:-)

Skrevet

Gratulerer så mye.

Koselig fødsels historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...