Gå til innhold

ang sydenreiser når en er gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 9+2 nå, men lurer på å reise til varmere strøk i midten av september. da mor min fikk høre dette, ble hun halvt hysterisk, og mente jeg var gal som ville ta en slik sjanse. (grunner nok i at hun har frisk i minne om en ung dame som reiste til Spania, tror det var fastlandet, og ble salmonella-smittet i 7-8 mnd. Det fikk tragisk utfall, med tidlig fødsel og en unge som aldri vil klare noe selv.)

Hva mener dere? skal jeg vere hysterisk selv, og holde meg hjemme? må sies at jeg hverken spiser fisk eller kjøtt i utlandet, da jeg er veeeeldig pirkete/kresen på kjøttet.

Hvor er det i tilfelle "tryggest" å reise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Jeg bodde i Spania mesteparten av graviditeten min, og jeg har ingen tro på at man skal være hysterisk på noen som helst måte. Bare hold deg til gjennomstekt mat og friske grønnsaker. Man trenger jo ikke å spise på kebab'en på hjørnet liksom.. ;)

Skrevet

Jeg reiste til syden i akkurat samme periode i svangerskapet. Til Tyrkia med svangerskapskvalme, og 40 grader i skyggen. Eneste jeg klarte å spise var salat og is. Ble selvfølgelig syke både jeg og mannen, diare i 2 uker begge 2. Det var ikke så veldig hyggelig. Men hadde ingen innvirkning på svangerskapet, gikk til termin og frisk og fin jente fikk jeg.

Tror nok at om en tar forhåndsreglene (ikke spise is og salat som meg feks :-O) så går det bra i de aller fleste tilfeller. Men husk at varmen kan være enda mer "plagsom" når en er gravid, så sjekk gjerne at det ikke er hetebølge der dere skal da ;-D

Skrevet

Vi reiste til Gran Canaria da jeg var ca 30 uker på vei - det gikk helt fint. Var nøye på det jeg spiste da...

Skrevet

Jeg skal til Kreta i sep, da er jeg ca i uke 24/25. Har ikke snakket med jm enda, men skal dit en gagn før vi reiser, og regner med hun har råd å komme med. Kan ikke du snakke med din jm? Ser ikke noe grunn til å IKKE dra om det ikke er noe spesielt....

Jeg skal IKKE spise is, kebabeb på hjørnet;) osv... Litt forhåndsregler, men ellers blir det vel som de andre gangene vi har vært der. Liker at kjøttet er godt stekt, og grønnsakene ferske=) Så: GOD TUR!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...