miobell Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Hvor lav er terskelen for å kontakte føden??? Føler igrunnen ikke jeg har noen grunn til å kontakte de. er bare samboeren som maser og sier : du vet du skal kunne kontakte de uansett grunn.. er 36+0 idag. førstegangs. slimproppen gikk nok helt eller delvis onsdag som var. torsdagskveld var jeg "helt ute og kjørte" men kvalme, intense regelmessige kynnere som satt i rygg og nederste del av mage, lyskevondt, nedpress og menslignende smerter. eneste som hjalp var varmepute mellom beina og å vralte forsiktig rundt i leiligheten.. gav seg på natta.. var fint fram til sent i går ettermiddag - da var det samme runden igjen - klarte så vidt å gå og følte etterhvert også veldig ømhet i skjeden - men gav seg mot midnatt og har vært ok over natta. Er kanskje bare helt normalt? jeg mener det ikke er grunn til å kontakte føden. ikke før det blir mer hyppig eller jeg får en blødning eller vannavgang. Enig? ta tiden til hjelp og se hva som skjer.. for dette er da ikke farlig (som min kjære stakkars selvsagt er så redd for)
Reiki 73 Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Jeg ville nok tatt en telefon til føden og fått info
*Super*Mamman* Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Det er jo ikke noe unormalt å ha det slik de siste ukene... Iallefall har jeg hatt det slik med alle mine 3. MEN, kommer kynnerne mer regelmessig og/eller blir vondere, bør du nok ta kontakt. Er i tidligste laget å føde ungen allerede nå. Masse lykke til videre:)
WildPrincess Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Jeg lurer litt på det samme her jeg sitter... har ikke lyst til å være en super stressa hysterisk gravid som løper til føden for alt... men nå sitter jeg her da med tak i maven som har holdt på nå i 30 timer. Men det er ikke noe system tidsmessig i riene/ kynnerne. (men det er det vel ikke alle som får heller). Får se om jeg tar meg en tur bort i løpet av dagen... føden er nært og det er et lite sykehus så får høre om de har mye å gjøre eller om det er rolig og de har tid til en liten ekstra sjekk
sonnenschein Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Jeg har også hatt det lignende de siste dagene...Vonde kynnere som kommer og går- av og til regelmessige tak i korsryggen, kvalme, mens smerter, stikkinger og ømhet i skjeden.... Jeg tenker så lenge det ikke kommer regelmessige tak og du føler deg ok, behøver du ikke å ringe føden. MEN med en gang du selv føler deg usikker, redd eller har virkelig smerter ringer du! De er der jo for å hjelpe....
miobell Skrevet 23. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2008 Nei skal ikke være lett å vite eksakt når det er rett kontakte føden.. Tror jeg prøver vente til det blir enda mer regelmessighet i dette.. så lenge jeg klarer å leve normalt og da ikke har mye vondter hele tiden, så er det vel kanskje bare modning? Er selv født en mnd for tidlig. mamma fødte vel igrunnen alle fire barna 2-4 uker for tidlig.. så er kanskje større sjans for at jeg følger i samme spor?
ntnjen Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 snuppa mi på snart 7 ble født 22 sept å jeg hadde termin den gangen 1 okt . å denne gangen håper jeg også dette skla gjøre at lille prinsen kommer før tiden! selv er jeg nesten født to mnder for tidelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå