Gå til innhold

Er det virkelig noe som heter gravidmaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er midt oppi oppussning av ny leilihet og begynner og få litt mark i ræva nå med tanke på at jeg ikke kan gjøre alt selv så føler at ting går så sakte. Hørte for et par dager siden av søssteren min at hun hadde hadde en veninnde som hadde malt med en spesiell type maling under svangerskapet som ikke skulle være farlig for fosteret. Men er det vikelig noe som heter det. Alltså tingen er jo at det er løsemidler i maling og det er jo dette som er farlig for garvide, men er det virkelig en maling som ikke inneholder løsemiddler slik at den er ufarlig for gravide? Syntes det hørtes rart ut, for ville da trudd at denne malingen var mye utbredt på markedet en den tyderligvis er.

Lurte iallefall på om det er noen som har erfarlig med dette og om dere da kan fortelle meg om det har funket bra for dere og om dere har konsultert med lege/jordmord før dere tok i bruk det?

Er det også noe særlig med utvalg i farger osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg.. Liker ikke å måtte hyre inn familie og venner for å få noe gjort.. Jeg var å spurte i malebutikken om det var noe maling for oss gravide, han sa at det hadde han ikke hørt om, men at vannbasert maling ikke skal være så farlig som oljebasert. Jeg tar alikevel ikke helt sjangsen på å stå på soverommene og male, men tar med meg noen skapdører ut og pusler litt på med de. Også tenkte jeg at jeg skulle bidra litt når vi skal ta stuen, siden det er større og bedre lufte muligheter.. (full gjennomlufting)

Skrevet

Ja akkurat det jeg har tenkt, har pussa og malt litt på en komode ute men tar liksom ingen risker jeg heller. Vil ikke at det skal være en eneste mulighet for at jeg kan ha noe sånnt på samvittigheten dersom noe ikke går som det skal. Blir liksom litt masete oppi det hele, vil jo ha ting gjordt fortest mulig, men blir litt feil og pese familien full også.

Skrevet

Det har kommet en ny maling på markedet som heter "green room" og er miljøvennlig. Den er meget bra for innemiljøet og er anbefalt av astma- og allergiforbundet. I butikken sa de at jeg fint kunne male med den selv om jeg var gravid. Det luktet nesten ingenting og jeg malte opp hele leiligheten med den!!!

Den er ikke dyrere enn noe annen vanlig maling. Den var tvert i mot på introduksjonstilbud når jeg kjøpte den ;)

Skrevet

Jepp, og den inneholder ingen løsemidler.

Skrevet

Å så utrolig bra. ja da er det bare og gå for den da. Om det ikke er løsemidler kan jeg jo fakktisk helt fint gjøre jobben selv. Selges den i alle malebutikker eller bare noen få utvalgte?

Skrevet

Jeg har hørt at vannbasert er verre enn oljebasert, og fikk beskjed i malerbutikken om å holde meg langt unna, selv om vi har malt ute..

Søk på Flügger og se hva de sier om malingen sin, for den skal i allefall være luktfri og fri for løsemidler, men vet ikke om du kan bruke den når du er gravid.

Skrevet

Går det ikke ant å få tak i en maske man kan ha over ansiktet sitt hvis man har mark i ræva :P og synes det tar så lang tid med malerjobben?? Og hva med å ha vinduet på vid vegg og et annet vindu åpent et annen sted så det blir gjennomtrekk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...