Gå til innhold

Ikke bli sint, ikke bli sint..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå igjen 5uker til termin, og ja, er nok litt hormonell til tider.

Blir derfor ganske så frustrert når en venninne av meg nærmest forlanger å få vite når fødselen starter!

Og det er ikke sånn begeistret: "ååå, du bare måå fortelle når noe skjer altså!"

Neida, hun setter øynene i meg, er helt alvorlig og kommer med: "Jeg FORVENTER at jeg får beskjed når ting er i gang. Så fort du får mistanke MÅ du sende meg mld. For husk: DU var den første jeg ringte til under min fødsel!"

Herregud, har da vel ingen meldeplikt jeg! Jeg er kjempeglad i venninna mi, og føler meg beæret over at hun valgte å ringe meg den gangen fødselen hennes startet. Hadde absolutt ikke forventet det.

Men jeg synes hun burde forstå at når det store skjer, er ikke det første jeg tenker på å gi henne beskjed.

Er førstegangs og rimelig spent for å si det sånn, er bare såvidt mamma skal få vite noe liksom...

Og nå sitter jeg da med dårlig samvittighet på toppen av det hele, fordi jeg vil at fødselen skal være min og samboers opplevelse alene!

Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aiaiai-kjenner meg igjen gitt!!!

Min bestevenninne ville så gjerne vite når noe var på gang da jeg skulle ha min første.Vi hadde bestemt at ingen skulle få vite noe-vi ringer når vi har fått ho sa jeg.men ble en del mas ja!!!Tror nesten det virkelig gjorde at vi iallefall ikke skulle si fra... vi sa ikke i fra til noen.ikke foreldre heller.MYE gøyere å kan ringe å si at alt er over og vi har fått et herlig barn:=)Syntes virkelig dette var meg og mannens opplevelse sammen.Å jeg må jo si at det var litt moro å være på sykehuset og ingen visst noe....hehe.Kjente også på at de vil jo bare det beste-men ble såååå lei av det maset.Har jo ikke noe å si at ho sa fra til deg først.hennes valg det vel.

Lykke til:=)

IKKE ha dårlig samvittighet-Det er DERES opplevelse!!!

Skrevet

Hehe, det er bare å jatte med henne og si "jada, selvfølgelig" ;)

Så kontakter du henne når du kan og vil. Ikke noe å ha dårlig samvittighet for! :o)

Får hun et problem med det senere, så sier du bare "get over it!" (veldig viktig å si det på engelsk!) ;)

Skrevet

Ikke helt det samme, men virker som vi har meldeplikt til svigermor/far når ting er i gang.. :) arg, blir litt irritert jeg også. Svigermor spurte/forlangte rett ut at "vi får jo greie på når dere reiser til føden..!". Jeg svarte ganske kjapt tilbake at det er slettes ikke sikkert! Virket som hun ble skikkelig fornærmet.. Så spurte hun om ikke jeg ville ha noen som tenkte på meg når jeg lå og fødte, og sa ganske klart fra at det trengte jeg ikke :) Selvfølgelig glad for at de bryr seg, men ser for meg et sabla mas hvis fødselen f.eks. skulle trekke ut..

Skrevet

man kan jo få prestasjonsangst av mindre.

folk vil jo ikke engang fortelle når de skal ta lappen, så jeg vil ha min fødsel ifred. skal heller ringe rundt med det glade budsap når det er vel overstått.

skjønner jo at folk er nyskjerrige og bare vil meg vel. men vil som deg ha den ifred.

vær helt dønn ærlig å si det til venninna di om å respektere ditt ønske selv om ikke det er likt som hennes ønske.

og er hun ei go venninne takler hun vel at vi mennesker er forskjellige.

si det som det er og for all del ikke ha dårlig samvittighet for at dere er forskjellig.

Skrevet

Jeg også har venninner som absolutt vil vite når noe skjer, men jeg har ingen planer om å melder rundt at jeg har rier og reiser til føden. Jeg kommer til å sende en gladmelding etter at jenten er kommet ut. Kommer nok til å gi beskjed til mamma og pappa...

Hvis det blir sure miner etter fødselen fordi jeg ikke sa fra på forhånd kommer jeg til å si at det var så vondt med rier/gikk så fort/var så mye å tenke på at jeg glemte helt å gi beskjed til noen, måtte bare tenke på meg selv der og da, eller et eller annet i den duren.

Men jeg er generelt veldig lei av at alle skal vite alt hele tiden nå, er 12 dager på overtid så folk tror jo jeg skal føde når som helst. Selv tror jeg ikke at noe skjer før jeg blir satt i gang på onsdag.

Skrevet

Ja, tror jeg bare må si at det ikke var det første jeg tenkte på der og da...

Er jo sikkert ikke det heller. Dessuten kan man jo ikke akkurat planlegge en fødsel, det kan jo skje ting veldig fort, eller tiden kan dryge ut og man har nok med seg selv.

Orker ikke ligge der å føle at alle venter på meg som liksom skal skynde meg å få ut babyn heller!

Dessuten er ikke venninna mi av den typen som klarer å holde kjeft, så ser for meg x-antall sms som hagler inn i løpet av den tiden.

Tror rett og slett jeg slår av mobilen den dagen jeg!

Vil ikke snakke stygt om venninna mi heller, hun er jo verdens snilleste, men vi er nok litt ulike på visse punkter...

Og skulle hun bli veldig fornærmet i ettertid, så får hun vel bare bli det.

Har virkelig ikke lyst (får sikkert ikke tid heller) til å ha dårlig samvittighet under fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...