Bortskjemte Prinsesse Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 meg å mini var i bhg igår da. helt greit der, mini trives visst sånnsett. men... av en eller annen grunn er alle barna der synkroniserte på søvn.. de alle legger seg kl 12, i vogn ute. en mini legger seg kl 11 da.. kl 12 er han godt overtrøtt... og han sover ikke i vogn. men i seng inne. de mener de skal få mini å sove i vogn ute.. vi har prøvd i snart 2 år.. hvordan skal de klare det? mini skal bare være der 2 dager i uka. kanskje bare ha han hjemme.?
Ksenia & Anjem Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Du skjønner sikkert at ikke alle barna kan sove til alle mulige tider? Skjønner godt de har et fast sovetidspunkt..Skal du la være å sende han i barnehagen pga av dette?
Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Lenej? Er du her? Hvordan går det? DU - det er fakstisk merkelig det der. Mange foreldre i bhg til min mini er sjokkerte over at bhg folka får ungene til å sove ute i vogn. Det går sikkert bra Gi det sjansje Hvordan går det med graviditeten?
Regnbuens barn™ . Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Tror de klarer det fint jeg, slapp av og la bhg ta seg av det. De aller fleste barn tilpasser seg barnehagen... Begge mine barn har sovet ute i vogn hjemme, men når de kom i bhg så måtte de sove inne sammen de andre barna. Ikke vært et problem i overgangen eller noe... Hvis du skal ta ungen hjem bare fordi han må sove ute så får du et problem i fremtiden når ungen må tilpasse seg situasjoner i bhg, skole osv.. Jeg tør vedde på at den overgangen fra seng til vogn går veldig fint, bare gi dem litt tid så skal du se det går fint!
Gjest Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 mamma 26: i bhg til mini får alle ungene følge sin egen søvn rytme. men i avdelingen er ungene fra 10 mnd og opp til skole start alder da. så den minste sovnr første dupp kl 09, og den største 13.30-14.00
Minnie Mom Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 He he.., dette er klassisk "mamma bekymring". Jeg var også litt sånn. Gutten vår var 1 år og 2 dager da han begyne i bhg. Han pleide da å sove to lurer på dagen, samt at han MÅTTE sove ute i vogna. Han hadde ikke sovet inne på dagtid siden han var 4 mnd, det gikk bare ikke. I bhg sover de jo samtidig etter formiddagsmaten, og alle lå inne på madrass. Jeg hadde ikke noen tro på at det skulle gå. Men allerede andre dagen hadde han sovet litt på madrassen og etter et par dager sov han lenger. Overgangen fra to lurer ute i vogn til en lur inne på madrass gikk over all forventning. Etterhvert la han seg rett ned på plassen sin, fant smokken og sovnet tvert. Tror disse små er mer fleksible enn vi mammaer skal ha det til. Det går nok bra, gi det en sjanse. Lykke til! )
-------- Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Sønnen her i huset ville heller ikke sove i vogn, men det løste bgh med reiseseng inne.. Og han komme etterhvert til å komme inn i søvnmønsteret dem ha i bhg.. Masse vi mødre må bekymre oss for, før bhg start. Men ting går som regel bedre enn det vi tror. Og mange barn som ikke sover i vogn hjemme, gjør det i bhg for det.
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 23. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2008 vel, DE mente det var et problem. om et barn sov inne, så kunne de ikke dra hvor som helst å sove med de, mtp turer å sånn... så de mente det letteste for dem ville være å ha alle i vogn. mini sover IKKE i vogn, han får krupp av å fære fast, å han sover ikke på rygg, pga refluksen sin. han sover kun på mage. men skal ikke de ta hensyn til barnas behov, ikke det som er lettest for dem? JEG gir de frie tøyler, de får gjøre hvordan de selv vil. men en ting vet jeg for sikkert, mini kommer ikke til å sove i vogn.. nå skal nevnes jeg jobber selv i bhg, og selv har fått mange barn å sove vogn som ikke sov der før. så vet det er mulig da. men mener det blir noe annet med mini. jeg har ikke samvittighet å tvinge han fast, liggende i en vogn sånn. det er jo ekstrem ubehag for han. mener ikke han skal ha spes-behandling, men mener bare han sover ikke i vogn. å som forelder har jeg et ønske å ha han å sove i seng. hvorfor skal det være så vanskelig? de er på tur hver mandag, mini er der tirsdag å onsdag.. jepp, er forresten innom her noen ganger :) mest å bare ser, og inne på chatten da. går veldig bra med meg. magen kom veldig fort, fortere enn jeg hadde ventet, men men... plages mye med kynnere, å lille sitter i magen, er veldig press nedover. og litt uvant, da mini lå å sparket meg oppover hele tiden. får håpe lille snur seg snart. har vært på UL nå, dem mener det kan være en lillebror der inni, men de kunne ikke si for sikkert. skal tilbake på ny UL med sånn utvidet hjerteundersøkelse, den 12 sept. kansje vi får vite kjønn da ::)
mamma&urokråka Skrevet 23. august 2008 #9 Skrevet 23. august 2008 Jeg jobbet på småbarnsavd. i barnehage en stund, og jeg skjønner godt at du er bekymret over det, men det kommer sikkert til å gå fint. De fleste foreldrene spurte mye om sånt da barna kulle begynne. Om soverutiner og spiserutiner. Men barna tilpasser seg som regel lett fordi de ser hva de andre barna gjør. Det er jo en av fordelene ved å ha barn i barnehage. De små ser opp til de store og får lyst til å lære nye ting lettere enn hvis de aldri treffer andre barn.. Hvis jeg var deg ville jeg gitt de anatte sjansen og sett hvordan det hadde gått. De jobber der fordi de er glad i barn og har lyst å være med dem og ta seg av dem, så de kommer sikkert til å vise masse omsorg til barnet ditt uansett hvordan det blir med leggingen...
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 23. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. august 2008 det bekymrer meg ikke med at mini endrer klokkeslett, men han kommer ikke til å sove i vogn.
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 23. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2008 det er bare en bhg her. de hadde full bhg, så de ordnet en ny en. så der har mini fått plass. men gidder ikke å la han være der, om det blir sånn tvangs-soving på han i vogn. for han ligger bare å hyler i vogn, å blir lite søvn da.. tenkte å se det ann en mnd, da.. men de har jo seng til han der, de sa jo det ikke var noe problem for han å sove der! bortsett fra da de skal på turer. de er på tur man, ons og tors. min ier der tirs og ons, men etter jul tenkte vi å ha han der tors også. sukk, det skal ikke være lett nei... er ikke noe fordel å jobb i bhg heller, for jeg blir mye mer behandlet som en ansatt der, enn en forelder.. vi har f.eks ikke fått noe info om bhg-tilvenning å sånn, for de bare regner med jeg vet. jeg har da aldri hatt et barn i bhg før!
mamma&urokråka Skrevet 23. august 2008 #12 Skrevet 23. august 2008 Nå ble svaret mitt litt "feil", etter den informasjonen du har gitt nå.. Høres kjedelig ut. Men jeg tror fortsatt at de har veldig omsorg for barnet ditt, og har lyst til å få det noe som passer bra for han/henne. I den barnehagen jeg jobbet i, gikk vi aldri tur når det var sove-tid... Det høres veldig rart ut? Er ikke poenget å ha litt rutiner da.?
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 23. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. august 2008 siden barna sover i vogn, så går de på tur hele tiden, for ungen sover jo i vogn så... de kan sove hvor som helst. å de så det som et problem at mini skal sove inne.. jeg vil ikke være til bry, og fikk gnidd det inn så godt igår at alle barna var sååå flinke å spise å sove til samme tid.. men mini spiser jo mye mer da enn dem. han spiser så lite da, hvert måltid, så han spiser frokost, før lunch, lunch, etter lunch, før midag, middag, etter middag.. sånn der, hele dagen... å det var også et problem.... derfor det fristerm er å bare la han være hjemme.. har aldri opplevd bhg sånn, jeg har jo jobbet der siden 2005, å er den som er mest positiv til bhg i verden! men fikk bare så hakeslepp etter igår.. fikk liksom hele greia i vranghalsen, å nå vil jeg ikke ha mini der, eller jobbe der mer. skal ikke være enkelt..
Gjest Skrevet 23. august 2008 #14 Skrevet 23. august 2008 Humm synes det var en merkelig grunn jeg da. Hos oss var det mer pga at de har så godt av den friske luften. Synes jo selvsagt at tilleggsinformasjonen her gjør at jeg forstår situasjonen og det MYE bedre. bruker de seler på barna i vogna??? Det gjør de ikke i minis bhg. Jeg var litt redd i begynnelsen, men de foretrekker heller å passe på dem hele tiden, så de ikke faller ut. Synes DU godt kan kreve spesial behandling jeg. Jeg gjør det med min. Klart de skal ha spesialbehandling dersom de trenger det !!!!!!!! Og du får si fra på skarpen at de får skille dine roller der, som foreldre og ansatt.
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 23. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. august 2008 vel, etter igår, så sa jeg at jeg ble så stresset på jobb, så jeg ikke skal jobbe der mer nå resten av sv.skapet da. tror jeg best skal bare være der i en mamma-rolle, ikke en ansatt. for jeg vil mini skal få gå i bhg. lie bare ikke de framstilte oss som et problem for dem...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 23. august 2008 #16 Skrevet 23. august 2008 i barnehagen der 1 åringen min begynte i nå så anpasser de seg etter barna i begynnelsen. de som trenger 2 dupper får det. de legger dem når de blir trøtte osv. men etterhvert ser de at barna anpasser seg barnehagen. holder seg våkne lenger, kommer inn i rutinene og sånn. så det går seg til etterhvert uten store problemer. mange barn er annerledes i barnehage. hvis de legger han i vogn der så kan det hende at det fungerer, han har liksom aldri hatt noe valg i barnehagen da, sånn som hjemme. ofte går det bedre enn man tror. og hvis det absolutt ikke går, så merker de jo det i barnehagen og, og da må de vel legge han inne. men ofte går det så mye bedre i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå