Gå til innhold

jeg klør og svir på magen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått en masse strekkmerker på magen under graviditeten. de er store røde og mange. har ikke merket når jeg har fått de, men nå kjenner jeg tydelig at jeg sprekker. det klør og svir og der jeg klør kan jeg se at de dukker opp time for time :( hva gjør jeg for å stoppe dette eventuelt lindrer kløen og svien? magen min ser ut som et polsk veikart og vil ikke sprekke mer nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off da, stakkars. Jeg fikk høre at det svir og klør når magen strekker seg. Fikk også fortalt at det var lurt å smøre seg med en fet krem 1-2 ganger daglig for å holde huden så spenstig som mulig. Alexi.no selger en del kremer som skal være bra. har ikke prøvd dem selv. Selv har jeg bare brukt en vanlig krem eller babyolje etter dusj. har vært heldig og ikke fått et eneste strekk merke, og jeg har vært flink med dette siden dag 1 av snagerskapet.

Noen mener dette er tull, men for min del har det vært bra=)

Skrevet

jeg har ikke vert flink å smøre meg så jeg har nok fått svi for dette(bokstavlig) har prøvd å smøre meg i 3 dager omtrent hver time med kakaosmør, men det er like ille. redd jeg går i oppløsning snart :(

Skrevet

Har du kjøpt fødselsforberedende olje fra weleda? I såfall den er jo egentlig til å smøre der nedentil, men den funker like bra på magen.

Den er jo laget av mandelolje som liksom skal funke ypperlig på strekkmerker. Hvis ikke er også jordnøttolje en av de mest brukte oljene både til strekkmerker og nedentil....

Får håpe det ikke blir verre da...uff...lykke til...

Skrevet

Jeg beklager, kremer hjelper ikke.Strekkmerker er degenerering av bindevev dypt i huden, hvor kremen IKKE trenger ned.

Om noe kan hjelpe, er det forbygging i form av fettsyrer. Da tatt som kosttilskudd, iform av olje. Tran inneholder kun omega 3, mens min favoritt er Udo`s Choice. Denne er vegetabilsk og innehoder også omega 6 og 9. I tillegg er det anbefalt å bruke slikt i svangerskapet for baby`s utvikling også.

Jeg har brukt denne i begge mine svangerskap(og utenfor svangerskap) og har ingen strekkmerker.

Personlig vil jeg hevde at dette har aller mest med hudtype og gener å gjøre. Jeg er hudterapeut og har ofte klart å kjenne hvem av mine kunder som vil få strekkmerker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...