Gå til innhold

Migrene tablettene maxalt når man er gravid?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om migrene tablettene Maxalt er farlig å ta når man er gravid?

Har akkurat hatt en jævlig dag med migrene, og den blir jo ikke noe bedre når jeg ikke tør å ta tablettene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg er også plaget med migrene, og tar samme medisin som deg til vanlig. Men har fått streng beskjed om å holde meg unna nå som jeg er gravid. Håper ikke du blir for mye plaget med migrenen i mnd som kommer. Men har hørt at noen prøver akkepunktur som har hjulpet..

Skrevet

Du må ikke ta Maxalt. Jeg fikk iallfall steng beskjed om de da jeg var gravid sist. Jeg vet der er en type migrenetab. på markedet som du kan ta. Snakk med legen din.

Personlig tok jeg paracet sist gang.....det hjalp litt av og til og ble etterhvert sykmeldt.... veldig kjedelig, men sånn er det bare...

Håper jeg slipper det denne gangen...

Skrevet

hm..jeg fikk faktisk beskjed om at dersom det var ekstreme anfall kunne jeg ta en maxalt...

Skrevet

Takk for alle svar! Jeg regnet med at jeg måtte holde meg unna dem. Men alltid greit å høre med dere hva dere har fått beskjed om.

Blir litt irritert for at dem ikke kan skrive på pakka om de kan tas under graviditet eller ikke. Virker så enkelt å bare skrive at man må forhøre seg med legen.

Jeg får ta en prat med legen min, så kan han kanskje hjelpe meg. I forrige svangerskap blei migrenen borte, men denne gangen skal jeg tydeligvis ikke være så heldig.

Skrevet

Gå inn på felleskatalogen.no og søk på Maxalt så får du hele legemiddelomtalen.

Skrevet

Der fikk jeg jo egentlig svar på alt; sjøl om det var mye rare ord ;) Den siden er er jo helt perfekt når man er usikker på medisiner. Tusen takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...