St.Sunniva Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Snakket med henne for noen timer siden hvor vi avtalte at jeg skulle reise og hente pc'n hennes på posten (hun har mast om det så lenge). Den kom tilfeldigvis til feil postkontor,så jeg må reise dit og hente. Senere ringte hun meg ang et telefonnr jeg skulle sendte til henne...altså jeg har snakket med henne opptil flere ganger i dag. NÅ ringer hun og lurer på om ikke jeg kjører henne i bryllup i morgen. Jeg visste jo at hun skulle dit, men har ikke tenkt noe mer over det liksom. Hun har jo snakket med meg sååå mange ganger før i dag, så hun må ringe nå og spørre....og blir da sur fordi jeg nå har planlagt å reise ut i morgen (bl.a for å hente den pc'n)...Jeg er så uvillig, og at jeg jo burde tenkt at hun trengte skyss... Skulle virkelig ønske jeg kunne si det samme til henne da jeg trengte å bli hentet på fest eller noe sånt... Verste er at jeg jo får dårlig samvittighet også, men pokker heller. Kunne jo spurt litt før da. Jeg har ei søster også som hun ALDRI spør om noe fordi jeg bor nærmere. Gjelder både når hun trenger skyss eller når hun er borte og trenger noen til å mate katta og vanne blomster.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 hm, hadde aldri blitt irritert på mammaen min om hun spurte om hjelp.. hade tilbudt meg å kjøre henne før hun hade spurt, jeg
ehtaner84 Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 kjenner til problemet. jeg konfronterte mora mi, hun svarte med at det var enklere å spørre de hun viste hun fikk et ja av...... vet ikke helt hva jeg skal tro om svaret, men har begynt å si nei litt oftere.
xxxJulianexxx Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Er det noe å bli irritert for da? I vår familie pleier vi bestandig å hjelpe hverandre vi.
St.Sunniva Skrevet 22. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2008 Om det ikke var jeg som ALLTID ble spurt så hddde kanskje jeg det også. Og jeg hadde glemt helt om det bryllypet....og hun nevnte det ikke med ett ord før i dag. Ikke engang da hun ville ha meg til å kjøre andre steder for å få meg til å hente ting for henne. Syntes bare det var fryktelig dritt at hun ble SUR for at jeg ikke slipper alt jeg har i hendene.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 skjønner ikke helt..Problemet?? tror aldri jeg har sagt nedi til å hjelpe foreldrene mine, jeg..
Gjest Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 vi tenker sikkert ulikt. Jeg synes du virker vanskelig
St.Sunniva Skrevet 22. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2008 Poenget er jo ikke at vi ikke hjelper hverandre, men at det ikke går an å spørre litt før....enn kl elleve på kvelden før. Dessuten så hjelper jeg jo henne med den hentingen av pc'n på posthuset.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Jeg skjønner deg godt... Mamma brukte meg som privat taxi en periode etter at jeg fikk lappen og bil, skikkelig kjedelig når de nærmest forventer at du skal kjøre dem over alt... Hadde hun spurt før hadde det vært greit nok, men ikke på så kort varsel...
meg & to små vampyrer Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Å hjelpe om man ikke skal noe er jo noe annet enn å legge alle egne planer døde for en annens planer. Det første syns jeg er greit, det andre er ikke greit om det skjer så veldig ofte.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 *godt og se det er så mange perfekte døttre her* dere må da ha et kjedelig liv, som kan stille opp som privat taxi/tjener hele tiden!!! vi hjelper hverandre i min familie også.. men noen ganger skjer det jo at det ikke passer.. mamma spør også alltid meg før brutter`n, men det er nok fordi jeg sier mer ja, men noen ganger kan jeg jo ikke, visst hun spør på kort varsel, på samme måte som det er ikke alltid hun har mulighet til og hjelpe meg.. man kan ikke forvente at en pesjon kan stille opp 24/7...
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Hehe. Er vel langt i fra perfekt akkurat, ga henne beskjed temmelig kjapt om at hun måte roe seg ned. For jeg hadde tross alt bedre ting å gjøre enn å skysse henne rundt hele tiden Hun ble temmelig fornærmet, men ikke noe å gjøre med det akkurat
enik<3M06&L08<3 Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Lenore86 *med Mathias* den var ment til de som ALLTID stilte op, og syntes HI var vansklig... hehe
xxxJulianexxx Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 Jeg hjelper bestandig foreldrene mine uansett om det egentlig ikke passer så godt. Men jeg har jo en liten baktanke med det da. Det er mye lettere å spørre dem om barnevakt fordi jeg gir noe tilbake;o)
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 23. august 2008 #15 Skrevet 23. august 2008 Haha. sorry, er fortsatt litt i ammetåka jeg skjønner du... Litt treig i oppfattelsen til tider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå