Gå til innhold

Fødsel i natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er første gangs og vet ikke om det kommer til å skje i natt eller ikke. Jordmora kjente 3 cm åpning på tirsdag, onsdag gikk slimproppen og i dag morges begynte det å verke nederst i ryggen og press nedover i skjeden. I løpet av kvelden har de tatt seg opp og bare blitt vondere og vondere. Tatt tiden og de varer i ca 1 min og med ca 7-8 min imellom.

Hva tror dere? når bør jeg ringe føden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis jeg var deg så hadde jeg ringt bare for å høre, men for min del høres det ut som om det er veldig i starten av en fødsel...

jeg hadde vondt i korsryggen 2 dager før riene startet skikkelig på meg...

så det kan være en begynnelse på begynnelsen eller så er det begynnelsen av fødselen...

Ekstremt bra forklaring;)

Ring og hør så er du litt mer sikker...jeg er ingen lege og har kun en fødsel å gå ut fra så...

Skrevet

Da tar jeg tiden litt til før jeg ringer. Utrolig kjedelig hvis det ikke er i gang....er drit lei av å gå gravid nå og gleder meg så sinnsykt til å få treffe den lille i magen....

Takene begynner iallefall å bli skikkelig vonde nå........

Skrevet

Hvordan går det?

Er spendt på om det var i gang eller ikke:)

Skrevet

Var innom føden kl ti i dag morges for sjekk. Fremdeles 3 cm åpning og riene hadde begynt å avta litt. Fikk beskjed om å gå hjem å sove og komme tilbake kl 15. Da skulle jeg få noe å sove på hvis jeg ikke fikk det til hjemme. Har ikke sovet på to døgn pga jeg fikk kokende vann over store deler av magen på torsdag og har fått 2 grads forbrenning og i tillegg riene som startet i går. Men fødselen er i gang sa hun men at det kunne ta tid siden jeg er første gangs. Ser ut til at jeg må krype til korset og si ja takk til epidural etterhvert. Håper ungen kommer i natt eller noe for jeg er skikkelig sliten nå

Skrevet

hørtes ikke noe godt ut med varmt vann over magen:S

Ikke kjekt dette med riene som tar lang tid, men ikke sikkert du vil få behovet for epiduralen...men det er jo absolutt ingen skam!

Jeg hadde ikke epiduralen, men forstår dem som sier ja takk til den.

Lykketil iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...