Sitronelle Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg har to lammeskinn liggende etter datteren min som er blitt rimelig møkkete. Derfor kan jeg tenke meg å få vasket/renset disse lammeskinnene før min neste lille baby vil ta det i bruk. Noen som vet hvordan man vasker dette? Er det bare å vaske det på 30 grader med Milo, eller må man på renseri?
Lullunutu Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Hadde tatt det på renseri, er jo smådyrt, men verdt det;-) Hadde ett 43 år gammelt suaeskinn som nylig ble renset og var veldig fornøyd med resultatet=) Ville ikke tatt sjansen på hemmevasking...
nekita Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Hmmm jeg vasket mitt på 30 grader med vanlig vaske middel og tøymykner(hekta på lukten). D gikk kjempe bra.... Men men...rensing er jo d sikreste valget=)
NUNNO Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Personlig ville jeg vært forsiktig med tøymykner til de små.
nekita Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Hva er galt med tøymykner til de små? det er jo bilde av en baby på flaska og en bruker jo aldri mye. Liker helst at klærne er myke og behagelige istedet for stive.... Har aldri hørt om det før
fru lykkelig Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Jeg har også lammeskinn etter 1.mann. Kjøpt på Reflex. Bak på der står det vaskeanvisning at man kan ta det på 30 grader med milo. Jeg hadde tatt det på finvask da selvfølgelig. Tror det skal ligge flatt mens det tørker for at det ikke skal krølle seg.
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Ullvask med Milo,uten tøymykner som ødelegger ulla...
NUNNO Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 De minste er mer mottakelig for alt, også parfyme og / eller tilsetningsstoffer fra f.eks tøymykner.
Marengs Skrevet 23. august 2008 #9 Skrevet 23. august 2008 Man skal da vel aldri bruke tøymykner på ull...?! Det går forøvrig an å kjøpe spesielt vaskemiddel for ull, se feks på nettsidene til Nøstebarn. Jeg vasket mitt på 30 grader. Brukte ikke Milo, men litt lanolin. Det skal gi tilbake ullas naturlige gode egenskaper.
Sivert Skrevet 23. august 2008 #10 Skrevet 23. august 2008 Jeg kjøpte nylig lammeskinn på Barnas Hus, og der anbefalte de et spesialvaskemiddel til lammeskinn, og vaske det på ullprogram på 30 grader. De selger det på Barnas Hus. Har ingen erfaring med dette, men det var hvertfall deres anbefaling.
nekita Skrevet 23. august 2008 #11 Skrevet 23. august 2008 Jeg kjøpte også på barnas hus. D er like fint, godt og mykt pluss at d lukter litt bedre en den råtne ull lukta. Får vel bruke noe annet til neste vask hvis d er så fælt med tøymykner.
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 23. august 2008 #12 Skrevet 23. august 2008 jeg har nettopp undersøkt akkurat dette hos en forhandler, da jeg "ødela" et lammeskinn nettopp... Jeg vasket det med milo på ullprogram 30 grader, og huden på undersiden ble skikkeli stiv av det.... Fikk beskjed hos forhandleren om IKKE å bruke Milo - hun sa det høres litt bakvendt ut, men milo gjør det stivt på undersiden.... Hun sa det skulle vaskes på 30 grader ullprogram med vaskemiddel men uten tøymykner. (og ikke milo) har ikke prøvd dette enda, da jeg måtte kjøpe et nytt nå jeg, siden det gamle ble så stivt...
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 23. august 2008 #13 Skrevet 23. august 2008 Har vasket vårt 2 ganger på ullprogram med milo og tror jeg brukte milo tøymykner også - funket helt fint det:) Børstet det opp med hundekam:) Og forresten viktig at det tørker flatt som noen over her også skrev.Men lanolin er nok sikkert minst like bra det - men jeg syntes vel det ble enklere å bruke milo som jeg hadde enn å dra ut å kjøpe eget vaskemiddel kun for skinnet....Lit lat på sånt kanskje:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå