Gå til innhold

P-piller til katt?Nei,det har vi ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har ikke hoert om det engang, hos veterinaeren vaar.

Vil jo ikke ha enda en skokk kattunger, saa jeg tenkte at mens vi venter paa steriliseringstimen i hoest, kunne vi gi henne p-piller.

Er det ikke vanlig i Norge med p-piller til katt? Her saa resepsjonsdamen ut som et stort spoersmaalstegn naar jeg spurte etter det..`

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi hadde katt for 100 år siden gikk hun på p-piller, mamma puttet det i en liten klumt med laverpostei og den sklei ned.

Skrevet

Leste innlegget ditt for fort, jo tror det er vanlig i Norge...i hvertfall fro 100 år siden da vi hadde en pus. Hehehe

Skrevet

Det er veldig vanlig her hjemme. Kattene våre gikk på p-piller, men fikk jammen unger i massevis for det :oS

Skrevet

Var vanlig før, men ikke nå lenger pga kreftrisikoen til kattene. Dem var nesten dømt til å få kreft så nå anbefalles kun sterlisering.

Skrevet

visste ikke at de hadde det for saa mange aar siden ;o)

Jeg har papirer paa bestilling av sterilisering, og trenger bare aa betale 120 kroner for det, saa det blir gjort saa snart vi faar den timen i hoest. Men det hadde vaert greit aa hatt noe mellom naa og da.

Fremdeles ikke faatt telefoner paa lappene jeg har hengt opp, saa vi maa visst sette inn annonse for aa bli kvitt de 7 kattene som skal ut av huset. 1 katt gaar til eldstejenta, siden de ble foedt paa 20 aarsdagen hennes.

=o)

Skrevet

Ok.

Skal sterilisere dachsen 15.september, men hun har faatt digre pupper plutselig. Montro om det er fordi hun er omringet av 9 kattunger?? Noe innbilt paa gang?

Hun har ikke vaert borti hanhunder..

Skrevet

...sorry, patter heter det visst ;o)

Skrevet

Det er fortsatt vanlig med p-piller til katt. Jeg har jobbet på dyreklinikk, og har skrevet ut masse resepter på det!

Sterilisering anbefales pga kreftrisikoen, men dersom noen vil ha p-piller til katten sin, så får de det...

Angående hunden, så kan det godt være pga kattungene:) Vet hvert fall at dersom to tisper bor sammen, og den ene får valper, så kan den andre tispa også få melk i pattene.

Skrevet

Spørs om du får sterilisere hunden da hvis hun er innbilt, som det høres ut som hun er.

Her i huset hadde tispa løpetid i mai, hun går innbilt ennå og dyrlegen sa at han ikke steriliserer henne før uti månedsskiftet nå tidligst.

Fikk ikke helt med meg hva som var grunnen til at man ikke burde sterilisere når de er innbilte, men her måtte vi altså vente :oP

Skrevet

(tilbake til laptopen min med æøå;)

Hm, håper da virkelig at de steriliserer henne? Vi har vært der tre ganger i år, og de har sagt nei hver gang pga hudproblemer...Men det er bra,nå.

Får se hva de sier,da =o)

Blir sånn steriliseringsrush her i huset framover.

Skrevet

Vi gir katten p-sproeyte hos veteriaer. Hver 3. maaned. Ikke alle veterinaerer som gir det, bare aa sjekke! Lykke til!

Skrevet

Hva koster det,da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...