En blå å en rød:) Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 jeg og ektemannen min har bestemt oss for at vi kanskje skal begynne prøvingen på en ny baby-.. Men nå vil jeg gjerne høre andres forslag/tips og råd, positivt å negativt med å få 2 barn med 4 års alderforskjell........? (har ikke passet tidligere pga diverse ting...)
En blå å en rød:) Skrevet 22. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. august 2008 så langt ned denne havna da!!
En blå å en rød:) Skrevet 22. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2008 er det ingen som har 4 år mellom sine barn?
LindaKristin1980 Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Blir fort det mellom mine og. Har akkurat begynt prøvinga og sønnen vår blir 3 år i november. Mellom mine to småsøsken er det ca 4 år, mamma påstår i hvert fall at det er en super aldersforskjell!
tigergutt<3 Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 vi venter nr 2 når og det mangler 1 mnd på 4 år mellom dem. Jeg har en jente fra før og får gutt nå. Det blir jo som å begynne helt på nytt igjen, men ellers så ser jeg ingen problemer med aldersforskjellen. Tulla gleder seg så enormt sammen med oss. Hun er hele tiden opptatt av hvordan babyen har det og når den kommer ut av magen. Han lillebror skal få sove på hennes rom hvis han vil det:) Vi har en veldig flink og selvstendig jente så da blir det jo mer tid til babyen og det blir sikkert ikke så mye jag. Men vi får se om en mnd tid så vet vi hvordan det går....
Silja FullFres McQueen Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Eldstefrøkna var fem og et halvt da Minsten ble født. For meg var det helt greit. Tror ikke jeg hadde takla to småunger, hvertfall ikke da Minsten var så krevende som han var. En klar fordel var hvertfall at Eldstefrøkna var så flink til å hjelpe til! Det gjør ikke mindre barn.. Negativt må jo være at de ikke leker så godt sammen, det er kun det siste halvåret at de har begynt å leke sammen.. (Minsten er snart fire år...)
wirre;o) Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 det er fire år mellom meg og min lillebror. Vi har alltid hatt en fint forhold og har det fortsatt, bortsett fra at han enda påstår at jeg tror jeg er mora hans ( prøver liksom å oppdra han litt fortsatt). Jeg vet at mamma var veldig fornøyd med at jeg var så stor at jeg kunne forstå at det var en baby og at hun kunne forklare ting til meg slik at jeg forstod om det ble litt mindre oppmerksomhet på meg den dagen. Hun var hjemme med oss til lillebror var sju. Nå er han 24.
En blå å en rød:) Skrevet 22. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2008 Tusen takk for flotte svar!!! Da er det bare for oss å begynne...
En blå å en rød:) Skrevet 22. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2008 Forresten hvordan var/er svangerskapet/fødselen på nr 2 når det er så lenge siden man gikk gravid sist??? Blir det som å være "førstegangsfødende" igjen eller hva?
Silja FullFres McQueen Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Hehe, noe kjente man jo igjen, men det var nesten omtrent som å være førstegangs igjen ja.. Bare med litt mer peil..
jua 10.12.05 Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Hei! hos oss er 4,5år mellom nr1 og nr2, ikke noe problem i det hele tatt. Fødsel nr 2 gikk mye fortere og jeg viste hva jeg gikk til. Mellom nr2 og nr3 er det bare 19mnd. Var mye tyngere å gravid med nr3 da lillemor stadig ville bæres en del og sånn. synes 4år er passe alders forskjell.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Det er fire år mellom meg og søsteren min. Jeg hatet av hele meg å ikke lengre være verdens navle da lillesøstra mi kom til verden, men i dag er vi verdens beste venner ... og det tok jo et par år før jeg syntes jenta var noe morsom å leke med, men ellers helt greit.
cilles Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Vi har akkurat begynt å prøve på en til, og det blir i alle fall 4 år mellom. Hvis den ikke sitter nå i august/september.. Jeg har i grunnen vært litt lei meg for at det blir så stor aldersforskjell, siden jeg gjerne ville hatt mellom 2 og 3 år helst. Men mannen min har ikke vært klar før nå. Jeg har imidlertid en venninne som har barn med 4 års aldersforskjell og hun har vært veldig fornøyd med det. Syns visst det er helt perfekt. Mellom meg og lillebror er det nesten 5 år og vi har et veldig bra forhold. Både da vi var små og nå som voksne. Lykke til med prøvingen da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå