<3 Vila & Lille <3 Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jenta mi vil ikke ligge på ryggen. Når jeg legger henne på sida sovner hun mye lettere. Men så prøver jeg å snu henne tilbake til ryggen når hun har sovnet, og da våkner hun bare igjen! Kan hun få sove på siden, eller er det like ille som mageleie i forhold til krybbedød?
St.Sunniva Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Jenta mi lå også stort sett bare på siden fra hun var kanskje 1 mnd gammel. Hun sov mye bedre da. Faren er ikke like stor som ved mageleie.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 22. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2008 Så bra, da lar jeg henne ligge på siden:)
St.Sunniva Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Jeg var også usikker, men hun sov jo så mye bedre om hun fikk sovne på siden. Noen ganger må man bare prøve seg frem. Noen barn ruller jo fort over på magen også, men jeg kjøpte nattpose til henne ganske kjapt etter hun begynte å snu seg. Det funket veldig fint.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Mener jeg har hørt at grunnen til at mageleie er farlig er fordi de har så liten lungekapasitet, at hvis de puster ned i madrassen puster de bare inn og ut den samme luften igjen og igjen, for de trekker ikke pusten langt nok inn til at den "gamle" blir byttet ut i madrassen - og da blir det til slutt bare CO2 (karbondioksid) igjen. Og som vi alle vet trenger vi oksygen for å leve... Er ikke 100% sikker, men mener det var noe sånt..
fox`y Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 mine gutter har kunn ligget på siden og på magen. havner de på rygg blir pusten mye verre og de blir mere urolig.Men ingen av de sover hele natten da hehe.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Minste min har kun ligget på magen frem til han var ca 4 mnd gammel. Ville ikke noe annet.. Prøvde lenge å få han til å ligge på ryggen, men det var uaktuellt. Da sovnet han aldri... Siden sov han også endel på, og vil tro det er lettere for de å trekke pusten da enn i mageleie...
Gjest Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Sideleie er ikke farlig, bekymrer du deg for tipping, legg en pute inntil så barnet ikke får tippet:) Begge mine har sovet i sideleie fra de var pittesmå...
Synnøve_Solbakken Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 SOrry men sideleie er heller ikke lov... Mageleie er farligst, men sideleie har også økt risiko. www.lub.no http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/16BB556BB30E44C6C125719B004457EB?OpenDocument
Teltpluggen Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 frøkno mi blei lagt på sio på sykehuse hu for hu gulpa fostervatn de føste dagan. hu Ligge på sio te dags dato å no e hu 8 mnd gammal:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå