Gå til innhold

Nå har vi tolv bestemødre i hus!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk kjøpt to babouska (russisk) eller matrouska-dukker i Ukraina til Karosnuppa. Aner ikke hvordan det skrives, men det er slike flotte håndmalte dukker av tre som kan åpnes med masse små dukker inni, vet dere :)

Den ene består av 10 dukker, den minste er bare 1 cm høy og de er skikkelig gøyale å leke med!! Det jeg ikke hadde ikke regnet med, var å ha små røde og rosa bestemødre liggende overalt. I senga, i veska mi, i gangen og på badet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he, vet vel ikke helt hva jeg så for meg skulle ligge bak dette innlegget... Så for meg at bestemora til Karo hadde tatt med seg hele syforeningen sin ;-)

Men slike dukker er fryktelig søte da. Alle 3 jentene har fått slike fra bestefar som farter stort sett verden rundt til tider for å få orden på veisystemene - så også i Russland. Og det var stor stas. Særlig de minste var veldig polulære, men du så raskt de delene kommer på avveie?! Og så passer de jo bare til akkurat den dukken de egentlig hørte til da, uansett hvor like jeg synes de er. Så her har vi av og til en del dukker på hylla som ser noget spesielle ut der hvor det mangler en topp eller en bunn, he, he.

Skrevet

å ja, sånne husker jeg at jeg syntes var innmari stas når jeg var liten (fine nå også, altså). Så forunderlig og fantastisk at det "alltid" var enda en mindre dukke inni den forrige...det tok jo nesten aldri slutt!

Skrevet

Nå måtte jeg tenke her, for det hørtes ut som en konfirmasjon med dine, mine, vår og alle andres barn.

Men ettersom jeg har forstått har ikke hverken du eller Karopappa noen fra før:o)

Men slike dukker er jo så fine.

Knerten elsker de...... de hadde slike i hans forrige bhg.

Kjekt og ha de litt her og litt der, da er det alltid en tilgjengelig for lek da vet du:-D

Skrevet

He he, nei vi har faktisk bare en eneste bestemor på "ordentlig" :)

Og de små røde og rosa bestemødrene fra Ukraina som ligger overalt, er det faktisk fjorten av (hvis jeg fikk med meg alle da jeg ryddet....)

Skrevet

Åh sånn fikk jeg som liten pike også:-) Og gjett om den ble lekt sønder og sammen da! Plukket fra hverandre og lekt med til den nesten datt fra hverandre, og som Gummis sier, halve damer strødd over hele huset!

Heldige Karosnuppa!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...