Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg er meget misfornøyd med måten barnehagen har avviklet ferien blandt de ansatte på. Nå i August er to av fire voksne på ferie, og de har da en vikar. Bare denne uken har jeg måttet levere datteren min til ansatte på andre avdelinger to ganger, og det føles bare helt feil. Andre gangen det skjedde eskploderte jeg og skjelte vedkommende ut, fikk litt dårlig samvittighet men synes det skal være noen fra avdelingen der for å ta i mot. Hvordan er dette i deres barnehager?
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Du skjelte ut mennesket som tok i mot dere i barnehagen fordi han/hun var fra en annen avdeling? Og du tror det er DU som har grunn til å klage?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Jeg er ikke stolt av det, men ble bare så skuffet da det skjedde igjen. Det er vanligvis samboeren min som henter og leverer, så jeg har jo ikke hilst på mennesket før en gang. Regner med at alle skjønner at det ikke føles greit å levere barnet sitt til en helt ukjent. Jeg gikk jo ikke på vedkommende personlig, men på barnehagen som kjører en slik ferieavvikling.
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Ungen kjenner sikkert de ansatte på de andre avdelingene om ikke du gjør det. Strekk frem hånda og si hei da, så skal du se dere blir kjent. Det er helt vanlig at det ikke alltid er folk fra alle avdelingene til stede i fleravdelingsbarnehager, særlig tidlig om morgenen og sent på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Skjønner jo at det ikke var helt ok å la dette gå ut over hun som tok i mot, og tenker å be om unskyldning neste gang jeg ser henne. Likevel synes jeg dete er utrolig dårlig planlagt av barnehagen. Det er egentlig mange ting som irriterer meg. Jeg har bedt dem om å sørge for at hun spiser to skiver til hvert måltid, men de fleste dager sier de at hun bare ville ha en. Er bekymret for henne fordi hun er så tynn, hun var ikke det da hun begynte i barnehagen.
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Hvordan tenker du at de skal "sørge for" det?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 De kan vel sitte sammen med henne til hun har spist opp? Det gjør vi hjemme, og da gjør hun det. Hun liker også best å spise varm mat, da spiser hun godt. Trodde ikke dette var vanlig, barnehagen sier at grunnen er at de har utvidet åpningstid. Da synes jeg de kan ha tidlig og senvakter på alle avdelingene. Godt mulig at jenta mi kjenner dem, men jeg gjør det jo ikke. På Onsdag ville hun ikke gå til den som tok i mot, så da kom det en annen. Hun gråt litt, og jeg gråt mye på vei til jobb.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Det nok ganske vanlig at det ikke alltid er en fra avdelingen der på sommeren. Barnet dit vet nok hvem denne personen er men er kanskje ikke veldig kjent med henne. At du skjeller henne ut foran barnet ditt (om det var det du gjorde) gjør jo barnet usikker også. Vi kan ikke tvinge barn til å spise. Selv om hun spiser opp maten hjemme når dere sitter med henne er det ikke sikkert hun gjør det i barnehagen. Da kan de vel heller tilby henne mat ved et senere tidspunkt? Til frukt feks.
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Ja, det er vanlig å sitte sammen med barna til de har spist opp. Men mange vil ikke spise når f.eks de andre barna er ferdige, og det vil være rimelig lite lurt å tvinge i barnet mat hun ikke vil ha. Jeg synes du overdramatiserer situasjonen med vaktene. Dersom man skal ha en senvakt og en tidligvakt fra hver avdeling, vil man ofte få for lite folk i den perioden det er mest barn der, og urimelig mange til å ta vare på de forholdsvis få som kommer med en gang det åpner eller er til det stenger. Trøst deg med at jenta di helt sikkert kjenner de voksne fra de andre avdelingene bedre enn du gjør.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 det gjør vondt å tvinge barn til sitte til de har spist opp,særlig når de andre barna har gått i fra bordet for lengst.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Men det viktige er vel om barnet ditt kjenner (og føler seg trygg) på den som tar i mot?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå