321 Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Tips til ting som er viktig å huske å ta med? og ellers andre reisetips med små barn?
Oi ..! Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Ta med leker (gjerne nye som barnet ikke har sett tidligere) til flyturen, bøker, sutter (hvis han/hun bruker det), flaske (evt. kopp som ikke lekker) med noe attraktiv drikke på til oppstigning og landing (det utligner trykket i ørene slik at en ikke får så vondt). Ta gjerne med termometer, stikkpiller, Eurax (eller annen salve som demper insektsbitt) og enkelt førstehjelpsutstyr. Mange barn reagerer på den brå overgangen til varmt vær og får feber i løpet av de første dagene. Det er kjekt å ha slikt i umiddelbar nærhet, så slipper en å lete etter apotek mens knøttet gråter og har det vondt. Jeg har også pleid å ha med bleier hjemmefra - rett og slett fordi jeg er så sabla fornøyd med dem vi bruker og fordi jeg ikke *gidder* å bruke tid på å lete fram slikt når jeg er på ferie. Men, ulike varianter av Pampers finner en stort sett overalt. Det samme gjelder for solkrem. Et trygt, godt og kjent kosedyr/bamse, evt. også barnets egen pute. Poden vår er halvannet år og har vært i syden fire ganger. Om to uker reiser vi til Tyrkia igjen - det blir deilig. Riktig god tur til deg!
321 Skrevet 22. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2008 Takk for tips, og god tur til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå