Gå til innhold

Tilgi?

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Jeg sitter i en litt ubehagelig situasjon. Jeg har ikke hatt noen særlig med kontakt med min far de siste 8 årene. Det er fordi jeg ikke er godtatt av hans nye kone. Nå som jeg er gravid så er pappa stoltere enn noen sinne... Og jeg vet han vil være endel av mitt liv. Men da må jeg tilgi at han har tråkket på meg og min lillesøsters følelser i 8 år...unngått oss...ikke ringt på bursdagene våres, ikke kort til jul...og vi er ikke velkommen i hans hjem.

Nå driver hans "nye" kone å smisker med min søster (uten hell) fordi hun vil bli bestemor. Dette kommer ikke på tale! Hun er ikke ønsket i nærheten av mine barn, hverken nå eller i fremtiden.

Men bør jeg tilgi pappa å la han sole seg i glansen som bestefar? Eller skal jeg be han komme tilbake om 8 år, så kan vi snakke om det da?

Øye for et øye...

Javisst jeg er veldig sår, men jeg vil ikke ha han i livet om det kun er pga et barnebarn...hva med meg?

Hva mener dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Dette høres veldig kjent ut.. Var i veldig lik situasjon med min far. Ny kone ingen interesse for meg , ingen kontakt over flere år. Da vi fikk sønnen vår bestemte jeg meg for at han skulle få ha et godt forhold til sin bestefar uten at jeg skulle fortelle om gammel gruff. Jeg har ikke tilgitt men i dag 4 år etter har vi et helt greit forhold, og sønnen min og bestefar er bestevenner. Jeg bestemte meg for at livet er for kort til å bli bitter, men du må gjøre det du føler er riktig, men jeg er i alle fall veldig glad for at jeg har et greit forhold til min far, plutselig kan han bli borte og da ville jeg ikke klare å leve med meg selv om vi ikke hadde fått skæret opp. Lykke til en hel masse!

Skrevet

uff, et vanskelig dilemma skjønner jeg. Det jeg vil råde deg til er å ta en samtale med din far og søster. Spørre han ut hvorfor han har unngått dere i så mange år og alt annet dere lurer på. Hør på hva han har å si, og ta en beslutning etter det.

Skjønner godt hvis du lar vær ¨å ha kontakt, men han vil for alltid være din far - er vel kanskje bedre å prøve enn å la være!

Lykke til med avgjørelsen.

Skrevet

jeg hadde ikke kontakt med mine foreldre på over et år. pga forskjellige ting.(pappa kom ikke til bryllupet pga ikke var fornøyd med min mann men de har kommet seg innsett han er kommet for å bli. mamma maste seg sånn innpå jeg bare måtte ha en pause).. men jeg tilga de mer eller mindre men erger meg over de innimellom... men hadde jeg vært i din situasjon hm vanskelig å si... hadde vurdert begge alternativene selv....

tror ikke de hjelp så mye men håper du finner utav de

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Jeg tar nok en samtale med søstra mi og pappa over en pizza når jeg kommer hjem. Takk for tipsene og rådene jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...