frøkendings *fødeklar!* Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Tenkte vi trengte noen kontraster her inne*S* Har nettopp snakket med mamma`n min i telefonen og i dag hadde hun vært å shoppet babyting:) Hun hadde kjøpt 1 sett med bukse, jakke og lue, en heldress, håndkle med hette på og smikker pluss et naturull-teppe. Åh så herlig, tepper har eg ikke så mange av heller så eg ble super glad! Mamma`n min vet at det ikke er noe vits å legge seg opp i ting hun ikke har noe med, til det kjenner hun meg for godt! Sta som eg er! he he Så det gjør hun heldigvis ikke:) Mamma`n min har holdt av et par uker ferie viss eg/vi skulle trenge hjelp etter fødselen (bor 3 timer fra hverandre). Min samboer har ikke rett på fri med lønn, så vil være begrenset hvor mye han blir hjemme...og med et par unger fra før kan det gjerne være greit med en hjelpende hand:) Når eg tenker over det så er eg grådig glad i mamma`n min!
Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 hehe da må jeg kommentere litt på dette innlegget og.. må jo få med de gode tingene og..såpass fortjener hu:) mamma er og alltid sånn,så kjøper ting til ungene når hu har vært i byn,klær,sko osv..hu sier d er så kjekt å gjøre d siden huikke hadde like stor sjangs til å gjøre dette til meg når jeg var liten,pga dårlig økonomi i den tiden.. siden jeg har bekkenløsning å ikke klarer å gjøre så mye hjemme av vask å sånn ås sa hu i dag (til tross for at hu sliter med revatisme å har mye vondt i leddene)at hukunne komme bort til meg å vaske golvene hvis jeg trengte.. hu skal egentlig være med på en tur sammen med søskenen sine rundt min termin,men hu har sagt at hvis jeg føder da så blir hu hjemme.,.selv om søskene hennes sier at" d er jo ikke noe du kan gjøre ,hu har nå en mann å folk på sykehuset så er der for hu ..trenger du være hjemme da da? du kommer jo hjem etter en dag å to" men nei..mamma vil ikke reise fra meg om jeg føder da..å d synes jeg er kjempesnillt av hu:) åååh..kjenner jeg får tårer i øynene hehe..jeg trenger jo henne så mye og ..selv om hu irriterer meg mye og til tider..
Lurvehette Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Jeg vil også skryte over mammaen min, og søsteren min:) Begge er klare for å stille opp, natt og dag i disse tider. Mamma ringte senest i sted, skjer det i natt, så er hun på plass innen ti minutter. Vi bor heldigvis bare i hvert vårt byggefelt:) Hun har en god smak når det gjelder klær til barna, og har vi pengeproblemer får vi alltid ett lån. Det haster aldri med å betale tilbake. Noen ganger så "glemmer" hun det, som hun sier... Slik er søss også. Søss fikk selv en baby for fire måneder siden, men vi kan bare sende barna til henne, skjer det når mamma er på jobb. Hun har selv to små og passe.... Så min nærmeste familie er knupper, alle sammen egentlig:) Det er bare alle "utenforstående" som sliter meg om dagen..... Hadde jo håpet at svigerfar sin forlovede, hadde vært på jobb nå i helgen da. Hun er barnepleier, og barna som vi har, elsker henne. Hadde vært så kos om hun kunne tatt imot sitt "barnebarn", men hun har dessverre fri helg. Nei, min aller nærmeste familie er super:)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Må skryte av min mamma også da, siden hun nettopp har reist hjem. Hun har jobbet full dag + overtid (er sjef på arb.plassen sin) og allikevel kommer hun hjem til meg leker og legger datteren min på to år i tillegg til å bo tre mil unna og skal tidlig opp i morgen. Hadde med seg sjokolade og kake til kaffen også. I helgen skal hun lage mat til bursdagen til samboeren. Hun har også satt av et par uker ferie for å hjelpe oss, siden jeg er jobbenke osv. Hun og pappa har hele tiden stukket til oss penger slik at de har bidratt i etterkant på ting vi har kjøpt underveis. Slik har vi altså fått bestemme alt vi har kjøpt og allikevel sluppet å betale alt selv. Siden vi ikke vet kjønn så har vi ikke så mye klær enda, men jeg vet mamma klør i hendene til å kunne kjøpe klær. Og der har hun helt super smak (jobber med klær selv), så jeg er trygg på å få masse fint til bebisen. I tillegg tenker hun på vesla på to år og bidrar stadig vekk med leker og klær til henne. Døren er alltid åpen hjemme og hun kommer gjerne og holder meg med selskap denne siste tiden i svangerskapet. Sist gang vi fikk barn rundvasket hun hele leiligheten etter hun hadde vært på jobb før vi kom hjem fra sykehuset dagen etter. Det er helt utrolig hvor mye godt det kan bo hos mammaer, og min er helt unik. Kjempeglad i mammaen min og savner henne når det har gått for lang tid siden sist!
Kaosmamma' n Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Så heldige dere er, pass godt på disse mammaene deres.
Lullunutu Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Hyggeli å høre=) Min mamma er også superduper!!! Kunne ikke hatt bedre=) Hun vet hva mine ønsker er og vet jeg vil ha ting på en spesiell måte, og spør alltid for å være sikker på at jeg får det slik jeg ønsker=) Holder på å pusse opp hjemme og hun har vært tilstedet og malt og stått på hver dag=) Idag var vi å kjøpte stellebord som hun spanderte på meg, og forrige fredag var hun med meg for å handle andre ting til den lille og da var det kun for å hjelpe meg, kom med forslag og sprang rundt og fant fram ting vi kunne trenge eller som hun visste sto på handlelista=) Må skryte av svigermor også som vi fikk vogn hos og som ikke blander seg oppi hvordan vi vil ha det, hun vet at vi begge er sta=) I tillegg bor vi 50 meter fra hverandre, men det er ikke slik at hun renner ned dørene her, kunne ikke hatt bedre svigermor!! Hun og mamma ønsker kun det beste for oss og blander seg ikke hvis vi ikke ønsker det eller spør om råd=) Super gla i deg mamma og svigermamman min;-)
husmus &2 Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Tiltross for å ha nettopp skrevet en hel novelle på den andre tråden så må jeg bare si at, joda, moren min ville ha vasket ned hele huset hun for meg hvis jeg spurte og løpt over hele byen for å kjøpe på det ene og det andre, og hun ville ha kjøpt de søteste barneklærne jeg ville ha elsket. Hun ville garantert vært der under fødselen. Hennes høyeste ønske i livet er også at hun kan bo sammen med meg. Da ville livet hennes vært komplett. Men sånn er det å ha en sosiopat for en mor. Det betyr ikke at hun også er verdens snilleste, hun er bare også så jævlig kjip. Jeg glemte å føye til...når kusinen hennes døde og hun ikke hadde noe sted å bo selv, så var hennes første tanke at, Oi, kanskje jeg kan få leiligheten hennes da, siden hun er død. Bare en veldig god kusine. Der sørger man ikke lenge i gården gitt. Ok, nå skal jeg seriøst gå å se på sex and the city og få hjernen på andre tanker enn mødre!
babyfrøken *mamma* Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Jeg er også så heldig å ha en super mamma!!! (",) Hun er mer eller mindre min beste venninne, snakkes stort sett flere ganger om dagen og har rett og slett et veldig bra forhold. Bor på jver vår kant av landet, men er raske på tråden for å oppdatere hverandre eller bare le av et eller annet. All ære til mamman min! (- og pappan min for den saks skyld (",) )
babygullz <3 vilde Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 wii, jeg melder meg også inn i *mammanminerverdensbeste-klubben* Her har hu kjøpt alt i fra klær, barnevogn, stellebord, madrasser og dyner, til kluter, tepper, og sokker... tilogmed har hun vasket og sortert babyklærne=) hun har ordnet seng og stellebord til babyen også i sitt eget hus, siden vi garantert kommer til å være der omtrent hver enste dag som vi er nå. Hun har også tilbydd seg at vi kan bo der de første ukene, i tilfelle d skulle bli kjempesllitsomt og vi skulel bi så stuptrøtte å ha behov for avlastning..men, jeg har takket nei til siste da, selv om tanken var kjempefin så har jeg som sagt mest lyst til å være hjemme å bli kjent med babyen og bli den lille familien på 3(4 med bikkja.. ) og ha muligheten til å være helt alene når jeg ønsker d... selv om jeg elsker mamman min over alt på jord, og hun er veldig hensynsfull og jeg kan be henne om å gå om jeg ønsker d , så vil jeg helst bare være hjemme i mitt eget hjem og ringe henne hvis d trengs...istedenfor å sende henne bort fra sitt eget hus når jeg ønskr alenetid, hvis dere skjønner.. pluss at d er jo mitt hjem babyen skal bo i, og da synes jeg d er best å vende henne til d...ikke bo litt her og litt der.. huff så rotete jeg skriver:P bare jeg skjønner d selv så=)
barbara Skrevet 23. august 2008 #10 Skrevet 23. august 2008 Her kommer det skryt av både mamma og svigers! :-) Vi driver og pusser opp kjøkkenet nå, og det er helt fantastisk hvordan alle stiller opp:-) Svigermor og samboeren hennes var her forrige helg og rev det gamle kjøkkenet, svigermor har kjørt meg på ikea, vi får låne bil når de skulle være, og i det hele tatt. Masse masse hjelp:-) Og nå er svigerfar og broren til samboeren min her og skrur opp det nye kjøkkenet:-) Samboeren min jobber som bare fy han også, for all del, men uten at familien hans hadde stilt opp i den grad de gjør, hadde vi vært kjørt... Ellers har vi fått vogn av svigerfar (vi bestemte modell, han betalte), og svigermor er i gang med å strikke (jeg fikk velge mønster), og vi har fått beskjed om at når vi har bestemt oss for bæresele, overfører hun penger for den. Kjempesnilt! Eller er både svigermor og svigerfar så langt man kommer fra skrekkhistoriene på bim, de er kjempeålreite:-) Kommer til å bli helt supre besteforeldre! Min familie har ti tommeltotter hver, så vi har takket pent nei til mammas tilbud om å komme og hjelpe til med kjøkkenet nå, men hun har nå i det minste tilbudt det! Forøvrig er hun også godt i gang med å glede seg til ungen kommer:-) Hun var førstemann til å kjøpe noe til ungen, en lekekenguru vi fikk når jeg var syv uker på vei... Ellers tar hun ut ferien fra to uker etter termin, så hun kan komme og leke husmor hos oss, vaske og lage mat og handle inn. Kjempedeilig å vite at hun stiller opp:-D
elin og gutta;) Skrevet 23. august 2008 #11 Skrevet 23. august 2008 grådig glad i min jeg også!!!!! hun har kjøpt nusselige små blå klær, ble sendt på handlerunde for å kjøpe litt større ting mens jeg lå på sykehuset og ikke fikk forberedt noe, vært hos meg de dagene jeg er livredd for å være alene, hjulpet med å passe 6-åringen vår, hjulpet med husvask.... og de 8 ukene jeg lå på sykehuset pusset mamma og pappa og søstern min opp huset vårt sammen med mannen min. jeg kom hjem til nye stuer og kan ikke få sagt hvor glad jeg er for det de gjør for oss!!!!! jeg er veldig heldig og priviligert syns jeg. familien min er verdens beste, og jeg vil gjøre alt for dem oxo..... det er superkoselig å kunne hjelpe de igjen,både for meg og mannen min.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 23. august 2008 #12 Skrevet 23. august 2008 Dere er heldige! Min er en pain in the ass, har alltid vært og kommer alltid til å være! Men hun er jo mora mi så jeg må jo hanskes med henne. Så lenge hun ikke driver meg fullstendig til vannvidd så holder jeg ut litt til:-) Svigermor derimot er fantasktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå