lana<3 Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg snakker norsk til min datter, min samboer spansk til henne og vi snakker engelsk og spansk til hverandre. I dag merket jeg plutselig at min datter sier oh no! Jeg sier dette endel på engelsk og trodde aldri hun skulle plukke opp dette, og lurer nå på om hun kommer til å plukke opp engelsk for det om vi ikke prater dette med henne??
Expat Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Jada, her plukkes det meste opp! De forstår ikke helt at det er flere språk de snakker, så det er mer personrelatert. Mitt barns venner i barnehagen kom hjem og snakket engelsk til foreldrene, da var hun to år og vi bodde i tyskland Maks antall språk barn kan plukke opp på en gang er fire, visstnok!
Norwegian by injection Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 He he :-) unger suger til seg alt! Hun lærer seg nok engelsk også om dere snakker til hverandre.
Expat Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Ja når du nevner det, de lærer kjempebra av å høre samtaler mellom andre! Da jeg var helt alene med henne lærte hun mindre enn om jeg for eksempel hadde besøk av en nordmann en uke! Kjempehopp!
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Ja, det vil jeg tro hun gjør. Mulig det blir enklere for henne å sortere om dere konsekvent bare snakker engelsk til hverandre, og hver sitt språk til henne.
lana<3 Skrevet 22. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2008 Åja håper det. Kiropraktoren hennes er fransk og hennes mann er norsk, de i mellom seg snakker bare engelsk og barna har plukket det opp. Ja jeg burde vel være mer konsekvent med et språk, men siden jeg kan spansk og engelsk like bra så veksler jeg voldsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå