Enpåvei! Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Er det slik at epidural hjelper deg gjennom riene, men også lindrer selve presse prosessen??
Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 har ikke hatt dette selv med de to andre-.men siden babyen ligger i sete så må jeg forberede meg på setefødsel,med epidural.. har forstått d sånn at en kan variere på styrken..en kan kjenne pressriene ..men noen sier at de har gått nesten smertefritt gjennom fødslen..andre sier at de tok toppene på riene..så jeg har forstått d sånn at d kommer an på hvor mye styrke de gir deg.. rett meg hvis jeg har feill..vil gjærne høre andre sine erfaringer..
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Jeg kjente riene,men det er himmelvid forskjell på åpnings rier og pressrier. Åpningsriene var fremdelesveldig vonde med epidural (fikk rieforsterkende drypp og epidural) Mens Pressriene opplevdes for meg som befriende og ikke vonde i forhold til åpningsriene. Men nå hadde jeg holdt på i 35 timer før pressriene satte igang.
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg fikk epiduraldal da jeg fikk nr 5.Den virket veldig bra og tok nesten all smerte gjennom riene, kjente bare at magen strammet seg....men da pressriene kom,fikk jeg førligheten tilbake sammen med trykketrangen....... Jeg skal ha epidural denne gangen også,det var helt supert,
Marengs Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Vil tro det varierer fra person til person. Jeg fikk epidural med førstemann. Det tok virkelig toppen av åpningsriene, kjente mest at det strammet seg i magen. Satt opp i senga og spiste mat og drakk, pratet med pappa`n og koste oss. Mistet litt førlighet i et ben, så var ikke mye oppe og gikk. Da pressriene startet, tror jeg ikke epiduralen hadde noe virkning. Håper jeg kan få epidural denne gangen også.
Lukkeleg Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Har fått opplyst av jordmor at det er vanleg å skru av epiduralen når ein kjem til pressriene for at ein skal kunne klare å presse bedre (men noko av virkninga sit nok litt i ei stund etter dei har slutta å gi epidural). Og om dei ikkje skrur av skrur dei nok ned dosen.
lena26 Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Jeg tror den kan virke veldig forskjellig fra person til person. For meg tok det bort alle smertene, jeg kjente ingenting, kunne slappe av ordentlig, Jeg hadde følelse i beina også, så jeg kunne gå og stå. Men det tok bort også presseriene, så babyen ble tatt med sugekopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå