Gjest Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Som nevnt før har jeg halsbetennelse og går på antibiotika for dette, apocillin tror jeg det heter. Før jeg begynte hadde jeg kjempevondt i halsen, type følelse av tordnekratt og klarte knapt å få ned suppe. Nå har jeg gått på antibiotika siden mandag og det er ikke lenger vondt, men jeg er fortsatt litt hoven og øm på kjertlene (altså når jeg tar på halen rett under kjevene) og det føles ekkelt nedi halsen, som om det ligger noe i veien nedi der. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Da jeg var til legen fikk jeg vite at jeg hadde fullt av pussbyller i halsen. Kan det være noe med dem? Merker jeg blir litt bekymret fordi jeg kun har 2 dager igjen av antibiotikaen og slett ikke føler meg helt bra enda. Var sykemeldt i 3 dager og ble mye bedre da, men har vært på jobb de siste to dagene og er blitt litt værre igjen. Lurer på om det er fordi jeg snakker så mye da? Er lærer så umulig å unngå... Noen som vet litt om dette? Kan selvsagt ringe legevakten for å høre, men greit å spørre her først synes jeg om noen har vært borti noe lignende.
melkekua™ Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Kan det være at den kuren du fikk ikke var sterk nok til å ta knekken på dritten. Mener å ha hørt at hvis ikke du har blitt betydelig bedre innen 3 dager så trenger du en ny kur. Jeg hadde selv en halsbetennelse i sommerferien....den første kuren jeg fikk var ikke sterk nok....fikk en sterk kur som tok rotta på den med en gang. Så deilig!
Gjest Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Hmmm... Får ringe legen opp igjen på mandagen da dersom det ikke blir merkbart bedre i morgen. Mannen har sagt han skal ta med ungene på hytten til foreldrene slik at jeg får en dag til å hvile litt og ikke snakke, så håper det kan hjelpe. Æsj og da om jeg må ha en til kur :-/ Jeg er helt slått ut av denne her, føles nesten som når jeg var gravid i 1. trimester med ungene, er uvel, stuptrøtt og slapp (og nei, jeg er _ikke_ gravid).
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 sønnen min har hatt skikkelig halsbetennelse et par ganger. da har han vært sinnsykt hoven, så det klart utenpå halsen... legen sa at det var normalt, og at hevelsen ville bruke noen flere dager på å gå over enn vondten....
Skravlefruen med huleboer Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Jeg gikk med halsbetennelse (uten behandling) i tre uker, og utviklet halsbyll. det var helt forferdelig vondt, og gjørde slik at jeg ikke fikk åpnet munnen. Fikk en trippelkur med antibiotika, og heldigvis gikk det over. Alternativt må man snitte byllene, for å tømme grumset. Usj! Syntes du skal ta deg en tur til legen, kanskje du må ha sterkere AB God bedring
Gjest Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Ja jeg begynner å lure selv, men det meste er jo stengt nå. Legen er ikke her før på mandag og legevakten er 1 time unna... Hukser du hvordan det kjentes før du fikk halsbyllen?
Skravlefruen med huleboer Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Det er lenge siden. Ca 10 år siden. Men jeg tror det var veldig sårt og vondt i starten, sånn typisk halsbetennelse-symptomer. Etterhvert ble lymfene/kjertlene på siden av halsen bare peanuts i forhold til klumpen på ene siden av halsen. Jeg måtte knuse doc-halslinser for å få dem inn i munnen, klarte ikke gape i det hele tatt. Hos legen oppdaget de denne byllen.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321020
Gjest Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Nei, det er ikke sånn her. Er mer som en følelse at det ligger noe helt øverst i halsen og plager, umulig å beskrive, men det er ikke vondt egentlig, bare ubehagelig.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Hmm.. mulig det er slike betennelseskllumper som sitter på mandlene. De dukker gjerne opp i forbindelse med en halsinfeksjon. Har du forsøk tå pirke litt borti mandlene med en qtips, for å se om det sitter noe belegg der? Dette kan føles veeeeldig ubehagelig, og gir dårlig ånde.
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Hadde halsbetennelse i mai, fikk apocillin, funka ikke optimalt, gikk tilbake og hadde fortsatt streptokokker, fikk amoxicillin, funka som bare. Legen sa det hadde vært uvanlig mange som ikke hadde effekt av apocillin denne runda. Stikk innom legen igjen, du skal ikke være så dårlig etter en nesten fullført kur.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Hele norges befolkning er vel snart imune mot visse typer antibiotika, snakker selv av erfaring. Hadde kronisk streptokokker infeksjon i halsen i 3år. Nå må jeg gå uten antibiotika uansett hvordan syk jeg er, fikk for mye av det. Jeg hadde gjort som pila skrev, gå tilbake å få en annen resept av legen din. Halsbetennelse er noe herk, som man ønsker å bli kvitt kjapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå