Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jenta vår er snart 4 1/2 og er fremdeles ikke tørr. Dvs, hun klarte seg bra en stund i ferien, da det virkelig var om å gjøre hvis vi skulle få til noe gøy (nytter ikke å tisse ut bilsetet hele tiden på tur) , vi trodde kanskje vi hadde nådd et vendepunkt. Men gleden var kortvarig, i dag har vi hatt henne på do hver halvtime og enda var det et par uhell. I tillegg har hun hatt mageproblemer, har bæsja litt i trusa mange ganger om dagen, helt til hun omsider fikk tømt seg. Da er det bra til neste dag, da er det på'n igjen. Og vi setter henne på do og lar henne sitte ved hvert uhell, men det kan gå mange timer før det løsner. Har fått homeopatmedisin som ser ut til å hjelpe, det har vært bedre i de siste par ukene. Nå står det jo masse om kiss/kidd overalt, jeg har ikke trodd at det angikk oss, men mageproblemer er jo et symptom. Og hun er faktisk fremdeles flat på høyre side i hodet fra spedbarnstiden, da det var håpløst å få henne til å ligge med hodet mot venstre. Noen med erfaring om dette? Kan problemene hennes ha en konkret årsak, eller må vi bare jobbe enda mer med motivasjonen og kjøre på med fiber og biola?
NoDoubt Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Gå til en manuellteraput! Skjeivt bakhode er et av de mest typiske tegnene på kiss-kidd. De kan behandle barna hellt til de er 12 år. Når de er 12 år har beina grodd seg ferdig å da er det ikke mye å gjøre. Selv om hun kanskje ikke plages av en ebventuell kiss/kidd nå så kan hun få et nytt liv om hun får behandling viss hun har kiss. Problemet med kiss barn er at de alltid har hatt smerter i rygg og nakke så de vet jo faktisk ikke at de har smerter. Men uansett så kan dere få hjelp med tissing og bæsjingen. eldste vår på 4 år har ikke kiss men hun har gått 3 ganger til manuellterapaut fordi hun tisser på seg til tider på nattet. av og til på dagen og. Før hun fikk første behandling så måtte vi ta henne på do hver natt men allikevel så tiste hun seg ut av og til. Etter første behandlingen (rett før jul 2007) så gikk det 5 uker før hun tiste i senga, da tok vi henne ikke på do heller! Helt utrolig! I påske tider begynte hun å tisse på nettene igjen og dagene. Fikk ny time, et knekk så var hun god igjen. Var nå på tirsdag og, da hadde hun begynt å tisse på seg igjen. Nå går det bra igjen. Alle manuellterapauter behandler alle barn under 12 år gratis og du trenger ikke henvisning fra lege. inne på kiss-kidd.no er det en liste over behandlere:-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Takk for svar!! Jeg trodde jeg hadde lest noe sånt her inne før og prøvde å søke - så bra at du var her nå da=) Kan jeg være sikker på at det er seriøs virksomhet når jeg går utenom legehenvisning? Det hadde virkelig vært flott om vi kunne nærme oss en ende på all denne trusevaskinga!! Skal nevne det til HS når vi skal dit til uka, men jeg regner kanskje med at hun er litt skeptisk. Uansett er det verdt å ta en telefon dit for å forhøre seg=) Ojoj, nå kjenner jeg entusiasmen boble her - synd det er helg!=) Tenk å slippe alt det maset og stresset rundt dobesøk og uhell hele dagen! *drar meg selv etter nakkehårene ned på bakken igjen*
NoDoubt Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Det er bare seriøse som driver som manuellterapaut. Regner med de ikke trenger lege henvisning sfor å spare legene for jobb. Så lenge det er gratis for barn under 12 år så er det jo staten som dekker det og staten dekker ikke lureri. Helsestasjoner skal bli mer obs på kiss/kidd så du kan møte positive mennesker der men og negative. Har en nabo som er lege, hun var skeptisk til kiss/kidd helt til hun fikk en kiss unge selv og så miraklene behandlingen ga:-) Lykke til:-) Hold meg gjerne oppdatert:-)
roxanne Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Jeg er også veldig glad for tips fra NoDoubt for en tid tilbake. Tvillingene mine har vært til behandling hos manuell terapeut, begge hadde låsninger i nakken + at sønnen min hadde i tillegg låsninger i hoften. Dette er rettet opp, og han klager ikke over vondt mer og han er helt kvitt nattskrekken (hadde et par anfall i uken tidligere). De er ferdig hos manuell terapeut nå, men skal ha en kontroll om en tid.
NoDoubt Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Så godt å høre at de er helt gode roxanne:-) Husker godt deg:-)
lillebror er " forsinket" Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 Jeg var inne paa den siden og leste litt, for jeg har faktisk alldrig hort om det. Men da lerte jeg noe i dag ogsaa :-)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Da har vi vært til manuellterapaut, hun var litt skjev i nakken, men terapauten kunne ikke si noe om det var årsaken til problemene. Det hørtes vel egentlig ikke ut som om hun syntes det var veldig sannsynlig. Men hun behandler skjevheten, vi har ny time om tre uker, så får vi se. Orker ikke å gå gjennom utredning og prøvetaking hos leger uten å ha eliminert ut de enkle fysiologiske grunnene først. Håpet på litt magi jeg=) Men vi håper likevel, og prøver ny klistremerkemotivasjon underveis. Så får tiden hjelpe til litt også. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå